Hjälp att bygga en dator med ett 4080

Permalänk
Medlem

Hjälp att bygga en dator med ett 4080

Hej. jag är lite inne på att skaffa ny gaming dator och jag är lite sugen på att skaffa en med ett 4080 Super GPU och Ryzen 7800X3D. men jag vet liksom inte vad som är ett bra moderkort, processor kylare, chassi och sånt så jag skulle gärna vilja ha hälp med det.

vet inte om det är relevant till ett bygge men just nu har jag två skärmar och spelar i 1080p men kommer skaffa en 1440p skärm nån gång i framtiden

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av RKN125:

30k är max jag kan gå upp till men runt 25k skulle väll vara bättre

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

är det bra kylning på den här? min gamla dator hade jag problem men kylningen så jag vill vara lite extra försiktig haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tusske:

är det bra kylning på den här? min gamla dator hade jag problem men kylningen så jag vill vara lite extra försiktig haha

Ja, det är bra kylning i chassit och en riktigt bra CPU-kylare. Vill du ha ett mer påkostat chassi är t.ex. Lancool 215 ett bra val med två 200 mm-fläktar i fronten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Ja, det är bra kylning i chassit och en riktigt bra CPU-kylare. Vill du ha ett mer påkostat chassi är t.ex. Lancool 215 ett bra val med två 200 mm-fläktar i fronten.

då ser datorn bra ut! tack så mycket. vill bara fråga eftersom jag aldrig har byggt en dator själv men följer fläkar med till Chassi? eller måste man köpa det själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tusske:

då ser datorn bra ut! tack så mycket. vill bara fråga eftersom jag aldrig har byggt en dator själv men följer fläkar med till Chassi? eller måste man köpa det själv?

Vissa chassin inkluderar inga fläktar men detta inkluderar hela fyra stycken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Vissa chassin inkluderar inga fläktar men detta inkluderar hela fyra stycken.

nice! tack så mycket