Världens minsta fungerande Nintendo Wii-konsol avtäckt

Permalänk
Melding Plague

Världens minsta fungerande Nintendo Wii-konsol avtäckt

Den rekordlilla Wii-konsolen är inte större än en kortlek – och du kan bygga den själv!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmm... vad säger nintendo om detta? sjukt häftig iallafall

Men jag ikväll blir det Gamecube för min del!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

” men någon Wii-minstning har vi inte sett röken av.”
Förutom versionen Nintendo släppte och som heter Wii mini då?
Visst den är ingen vidare men ändå en mini version av konsolen.

https://www.m3.se/article/1834054/nintendo-slapper-minikonsol...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Hmm... vad säger nintendo om detta? sjukt häftig iallafall

Men jag ikväll blir det Gamecube för min del!

Kan nog garantera att garantin är rykt på alla Wii i världen. Finns väl inget de kan göra att man moddar sin hårdvara offline, all online är ju nedstängt också. Däremot lär den ju bara kunna köra backuper vilket är lite gråzon beroende på vart du bor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Hmm... vad säger nintendo om detta? sjukt häftig iallafall

Men jag ikväll blir det Gamecube för min del!

Det är nog förhållandevis lugnt. Även med nya PCB så handlar det väl om en omsydd Wii som nästan ingen kommer göra!

De har nog sannolikt lite mer panik över emulator-febern som pågår på iphones världen över just nu

((Hedgar mot random svarare att jag vet att android haft lättillgängliga emulatorer i alla år. Jag brukade ha en. Det var gött. Det är inte poängen. Avbryt ditt inlägg ))

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Hmm... Undrar hur kan man köra Skylanders på en sådan Mini Wii? Alla dessa portaler, karaktär figurer, kristaller...

Permalänk
Medlem

Något liknande fast för Wii U för att hålla liv i konsollen (varit en del problem rapporterat i relativ närtid men går i regel att fixa). Mesta av insidan av konsollen är ju en optisk läsare.

Visst, ingen populär konsol för de flesta, den var förvisso en fin uppgradering till Wii men långt efter PS4 och Xbox One som släppte året efter. Men upplevelsen med Gamepad som tidigt visade vad Switch faktiskt fortsatte och på många vis gjorde perfekt, dubbla skärmar (för mig var nog höjdpunkten Zelda: Wind Waker och ha tillgång till inventory för att snabbt byta föremål i strider utan att pausa samt ZombiU som gjorde något speciellt) men också, det som tyvärr är borta, communitydelen som faktiskt var riktigt mysig att hoppa in ibland.

Wii U hamnar inte jättehögt på listan för konsoller för mig men den gjorde verkligen något unikt och bra. Men marknadens förtroende för Wii U, problemet med att folk inte förstod att det var en ny konsoll och där egentligen bara Nintendo levererade spel samt prestandan på det drar ju tyvärr ner intrycket. Har min kvar, ett tag sedan den senast kopplades in men varit sugen en längre tid.

Och tacksamt nog fick Nintendo sin revansch med Switch. Folk klagar på att Nintendo återlanserade Wii U spel men med tanke på hur dåligt Wii U och spel sålde så ser jag inte några problem med det. Folk glömmer ju gärna hur många gånger exempelvis Squenix återlanserar samma spel eller Last of Us (Part 1) som släppts på PS3, remaster till PS4, remaster till PS5 samt PC-släpp, men då den är ny så räknar jag inte med PC-släppet även om jag uppskattade den mycket, efter någon månads patchande.

Klagar generellt inte men det finns en viss snedsyn ibland på vad olika företag levererar, hur produkter tas emot och åldras osv.

I övrigt, denna mini Wii var läcker men är nog ändå mer för de handhållna versionerna. Helt sanslöst häftiga faktiskt.
Lika PS2-varianter och liknande. Mer sånt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...