Premier League säsong 2023/2024

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

FA-klubbarna ska mötas för att diskutera om VARs framtid i Premier League, är hemskt ledsen att medge att jag inte varit suuuperinsatt i debatten om VAR, annat än att folk inte gillar systemet för missar fortfarande görs. Vad tror vi att det här kommer att bottna i?

Inte bara missar, det tar för lång tid så tempot dras ner, lite oklart vad som ska kollas och när man kollar ifrån. Vi fans jublar åt ett mål och sen borttaget, så lite av inlevelsen försvinner. Domarna som inte vågar blåsa av spelet utan litar hellre på VAR (om det inte är solklara grejer). Kan leda till att t.ex. offsidesituationer släpps (som linjedomaren skulle blåst på innan) som resulterar i en hörna som det blir mål på.

Med mera skulle jag tro. Finns självklart positiva saket med systemet också.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Mangee75:

VAR hade varit bättre om detta endast hade granskat allt jävla mygel och filmningar!

Skrivet av Swedishchef_90:

VAR enbart för om bollen är över mållinjen!
Annars är det tragiskt mycket fel, AI kanske skulle vara bättre.

Skrivet av Shadee:

Inte bara missar, det tar för lång tid så tempot dras ner, lite oklart vad som ska kollas och när man kollar ifrån. Vi fans jublar åt ett mål och sen borttaget, så lite av inlevelsen försvinner. Domarna som inte vågar blåsa av spelet utan litar hellre på VAR (om det inte är solklara grejer). Kan leda till att t.ex. offsidesituationer släpps (som linjedomaren skulle blåst på innan) som resulterar i en hörna som det blir mål på.

Med mera skulle jag tro. Finns självklart positiva saket med systemet också.

Alrighty, då är jag med. Tack för förklaringen!

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Och så tog City hem pokalen igen

Permalänk

Någon som har koll på vad det kan bli för straff för City och vad händer med deras pokaler om dessa 115 domar går igenom?

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Yellowcandy:

Någon som har koll på vad det kan bli för straff för City och vad händer med deras pokaler om dessa 115 domar går igenom?

De kan få sina EPL titlar bortplockade samt åka ner några divisioner och får starta på minuspoäng.
Hoppas verkligen att de åker dit så det ryker.

Det tog inte lång tid för Everton och Forest att åka på minuspoäng medans när det kommer till City så har det tagit hur lång tid som helst.

Skrattretande.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro