Permalänk

Någon som, av en slump, kör med Unifi, Verisure och Yale Doorman? Har nämligen lite problem med att kunna låsa upp/larma av via Verisure appen. Jag antar att det har med någon port att göra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 - 64GB - CL30 | Mobo: Gigabyte B650E AORUS MASTER | PSU: Seasonic Vertex PX-1200 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Någon som, av en slump, kör med Unifi, Verisure och Yale Doorman? Har nämligen lite problem med att kunna låsa upp/larma av via Verisure appen. Jag antar att det har med någon port att göra.

Jag gör det men har inga problem att låsa/låsa upp, varken på wifi eller mobilnät. Jag har inga portar öppna utåt.

Däremot vet jag av erfarenhet att låset är rätt kinkigt med signalstyrkan från Verisure-enheten så det kan vara värt att flytta runt den lite för att se om det fungerar bättre (jag har en sk micro-enhet med ethernet-anslutning).

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Skrivet av zarkov:

Jag gör det men har inga problem att låsa/låsa upp, varken på wifi eller mobilnät. Jag har inga portar öppna utåt.

Däremot vet jag av erfarenhet att låset är rätt kinkigt med signalstyrkan från Verisure-enheten så det kan vara värt att flytta runt den lite för att se om det fungerar bättre (jag har en sk micro-enhet med ethernet-anslutning).

Ah okej. Får kanske försöka flytta runt på microenheten då. Har ju den där äldre modellen så inget man vill ha framme. Tack för svaret!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 - 64GB - CL30 | Mobo: Gigabyte B650E AORUS MASTER | PSU: Seasonic Vertex PX-1200 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem

Om man kör UDM, går det att ha andra säkerhetskameror eller måste man köra med Unifis egna?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Om man kör UDM, går det att ha andra säkerhetskameror eller måste man köra med Unifis egna?

Man måste köras Unifis kameror i Unifi Protect, går att vända på det dock och köra unifis kameror mot andra mjukvaror med RTSP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guvvan:

Man måste köras Unifis kameror i Unifi Protect, går att vända på det dock och köra unifis kameror mot andra mjukvaror med RTSP.

Tack för svar!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Kan meddela att ny beta-firmware för Cloud Gateway Ultra 4.0.4 äntligen fixat latency felet.
Speedtest har "rätt" latency nu och fluktuerar inte så mycket längre. Får även bättre max-hastighet i testen.
Allt känns snabbt nu.

Undra vad det va för fel de hade, måste ju påverka mycket mer av helhetsupplevelsen än man trott. I mitt fall har nu latency gått tillbaka från laggiga 1.5ms till 0.7ms.

Lång väg att gå för Ultra firmware, men framtiden ser ljus ut nu i alla fall.

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera 3M Command ”tejp” 45kr för er som vill väggfästa Cloud Gateway Ultra.

https://amzn.eu/d/iEGjZDd

Har testat några veckor nu och allt sitter kvar (men är självklart på egen ”risk”). Går även att lossa smidigt med kardborre-funktionen utan problem.

Eftersom Unifi vägrar ha vanliga skruvhål och jag inte är sugen på att lägga 450kr på ett väggfäste (när den väl kommer) på en produkt värd 1500kr…

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAN1N:

Kan varmt rekommendera 3M Command ”tejp” 45kr för er som vill väggfästa Cloud Gateway Ultra.

https://amzn.eu/d/iEGjZDd

Har testat några veckor nu och allt sitter kvar (men är självklart på egen ”risk”). Går även att lossa smidigt med kardborre-funktionen utan problem.

Eftersom Unifi vägrar ha vanliga skruvhål och jag inte är sugen på att lägga 450kr på ett väggfäste (när den väl kommer) på en produkt värd 1500kr…

<Uppladdad bildlänk>

Jag har kört med Julas variant på landet:
https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/farg-och-fog/tejp-o...

Eftersom det är ont om plats där så sitter allt i dö utrymmet mellan kylskåpet och väggen, 10x60x200 cm.
Med 10 cm bredd är det rätt hopplöst att ens försöka skruva fast något.
Det är 3 ikeas drivers, trådfri hub, Telldus ZNet Lite, router, Raspberry Pi 4, switch och en 8 ports patchpanel.
Allt sitter fortfarande fast nu 2 år senare.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Skrivet av KAN1N:

Kan varmt rekommendera 3M Command ”tejp” 45kr för er som vill väggfästa Cloud Gateway Ultra.

https://amzn.eu/d/iEGjZDd

Har testat några veckor nu och allt sitter kvar (men är självklart på egen ”risk”). Går även att lossa smidigt med kardborre-funktionen utan problem.

Eftersom Unifi vägrar ha vanliga skruvhål och jag inte är sugen på att lägga 450kr på ett väggfäste (när den väl kommer) på en produkt värd 1500kr…

<Uppladdad bildlänk>

Jag har skruvat fast min router och switch på ett hyllplan som jag i sin tur fäst på väggen.

Kan potentiellt bli riktigt fula märken av dubbelhäftande tejp. Om man ändå vill då den vägen finns alternativ. Har mycket god erfarenhet av https://www.kjell.com/se/produkter/kontor/tejp/pattex-no-more...

Det finns garanterat billigare ställen än Kjell men nu är det bara ett exempel.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Jag har skruvat fast min router och switch på ett hyllplan som jag i sin tur fäst på väggen.

Kan potentiellt bli riktigt fula märken av dubbelhäftande tejp. Om man ändå vill då den vägen finns alternativ. Har mycket god erfarenhet av https://www.kjell.com/se/produkter/kontor/tejp/pattex-no-more...

Det finns garanterat billigare ställen än Kjell men nu är det bara ett exempel.

Skillnaden med den tejpen är väl att du inte kan lyfta av routern? Dubbelhäftande utan kardborre?

Permalänk
Skrivet av KAN1N:

Skillnaden med den tejpen är väl att du inte kan lyfta av routern? Dubbelhäftande utan kardborre?

Korrekt. Missade den, rätt essentiella, delen.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Någon som, av en slump, kör med Unifi, Verisure och Yale Doorman? Har nämligen lite problem med att kunna låsa upp/larma av via Verisure appen. Jag antar att det har med någon port att göra.

Har samma problem. Går inte att låsa upp remote..hittat någon lösning?

Kör Unifi på jobbet och helt plötsligt så började unifi blockera mejl..

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |