Permalänk
Medlem

Julklapp Ryzen?

Har tänkt att uppgradera sonens dator med en ny processor.

Är Ryzen ett bra alternativ?

Ska man passa på att köpa ett paket på Netonnet nu när dom har rea eller vänta tills imorgon och chansa på att cyber monady har något bättre att komma med?

Paketet på Netonnet som jag tänkte på.

Han sitter på ett Geforce 1060 men har en två-kärning äldre intel processor.

Permalänk
Medlem

Vadsomhelst kommer vara en extrem uppgradering gentemot en core2duo, g3258 eller liknande.

kika tex här på battlefieldjämförelsen, https://www.sweclockers.com/test/23613-amd-ryzen-5-1600x-och-...

det är snudd på extremt vilken flaskhals den gamla pentiumarkitekturen är för dagens belastningar, speciellt med ett såpass kompetent grafikkort som ett 1060.

Kör på det! glöm inte minnen; behöver inte vara några fancy och LP, low profile, duger ofta alldeles utmärkt.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Avstängd

Måste också byta till DDR4 minnen om han idag har DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erto:

Har tänkt att uppgradera sonens dator med en ny processor.

Är Ryzen ett bra alternativ?

Ska man passa på att köpa ett paket på Netonnet nu när dom har rea eller vänta tills imorgon och chansa på att cyber monady har något bättre att komma med?

Paketet på Netonnet som jag tänkte på.

Han sitter på ett Geforce 1060 men har en två-kärning äldre intel processor.

Som sagts tidigare i tråden så är det ett bra paket, men glöm inte minnen (DDR4)

Jag sitter själv med en Ryzen 1600 fast med ett MSI B350M Mortar kort och det fungerar kanon för mig, gick ifrån en i5-4670K och det blev en bra skillnad, kanske inte i CS men allt annat är mkt trevligare nu.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.