RX 7900XT/XTX Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av HumanDecoy:

Jag snackade med supporten då jag tänkte samma sak och enligt dem ska det inte vara några problem med den 25 december leveransen.

Skrivet av Komplett:

Tråkigt att du upplever det så. Vi såg till att alla lagerförda 7900 -kort lämnade vår lager under tisdagen, många var packade och klara redan 1-2 timmar efter lansering. Att det kan bli blir mindre förseningar hos speditörerna när tusentals extra paket kommer på en gång är förväntat. Dock har vi inte sett några förseningar hos budbee i veckan och de som beställt ett 7900-kort med Budbee-leverans bör redan ha fått leverans eller kan förvänta sig det under dagen. Men som alltid så kan avvik förekomma. En normal leveranstid på 2-3 vardagar ser ut att gälla även denna gång. Om du inte fått ditt kort eller om din leverans fortfarande inte är registrerad hos Budbee så kontakta vår kundservice så ska vi se hur vi kan hjälpa dig .

Du får gärna dela dina upplevelser med oss så vi vet vad du syftar på här. Släng iväg ett PM med din upplevelse och ordernummer så tar vi en koll på det.

Och till alla er som fick tag i ett kort i tisdags, grattis! Vi hoppas att ni är nöjda

//Erik

När vi ändå har er på tråden @komplett. Kan ni verifiera det som @HumanDecoy skrev?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Dyrt medlemskap

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Fortfarande Strix 6800XT LC, lär inte uppgradera på ett bra tag men coilwhine efter custom loop driver mig snart till vansinne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

Verkar även vara totalstopp hos budbee enligt komplett, frågade dom om det fanns någon ETA men dom skrev att paketen inväntar inskanning hos budbee(som jag antar har extremt många paket just nu att skanna in och köra ut). I chatten så gissade komplett på att inskaningen skulle ske på måndag.

Totalstopp är underdrift, har ett paket på väg sedan den 2 december, fortfarande inte kommit än. Ni skulle tagit Postnord 😅

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smerof:

Totalstopp är underdrift, har ett paket på väg sedan den 2 december, fortfarande inte kommit än. Ni skulle tagit Postnord 😅

Känns som helt fel tillfälle att lansera nya grafikkort just nu xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Åh nej Budbee... Enda erfarenheten jag har där är "försenad leverans" och en hemsida som inte ger mig någon info alls

Kanske haft hemkörning nu via dom säkert 10-15 gånger och detta är nog en av 2 som har blivit någorlunda "försenade"

Skrivet av Smerof:

Totalstopp är underdrift, har ett paket på väg sedan den 2 december, fortfarande inte kommit än. Ni skulle tagit Postnord 😅

Tog 2 dagar att få hem så jag klagar inte!

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk

Hämtade ut min XFX merc 310 rx 7900 xtx från posten i förmiddags, dock är upptagen i helgen så får bli installation under nästa vecka.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk

Beställde det här kortet tidigare och nu är priset höjt, någon som har erfarenhet ifall man kan påverkas av höjningen ? https://www.amazon.se/gp/aw/d/B0BNLSW23M?ref=ppx_pt2_mob_b_pr... kostade 14323kr när jag beställde

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

Verkar även vara totalstopp hos budbee enligt komplett, frågade dom om det fanns någon ETA men dom skrev att paketen inväntar inskanning hos budbee(som jag antar har extremt många paket just nu att skanna in och köra ut). I chatten så gissade komplett på att inskaningen skulle ske på måndag.

Lita aldrig på Budbee, kan ta veckor innan paketen kommer iväg efter black friday och nu julyran.

Visa signatur

Meh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Beställde det här kortet tidigare och nu är priset höjt, någon som har erfarenhet ifall man kan påverkas av höjningen ? https://www.amazon.se/gp/aw/d/B0BNLSW23M?ref=ppx_pt2_mob_b_pr... kostade 14323kr när jag beställde

Nej påverkar inget alls.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av SectionX2:

Tog kontakt med kundtjänst, ser ut som mitt paket levereras nästa vecka sa dom...

Det var den helgen det

Skrivet av ITViking:

Köpte ett XT från komplett på releasedagen och skickades samma dag - men fastnade i budbees terminal i 3 dagar och har fortfarande inte kommit fram till min stad... Börjar bli smått otålig

Att leveranserna går smärtfritt är alltid en prioritering för oss och givetvis EXTRA viktigt vid lanseringar, det ska bara funka.
Skicka gärna era ordernummer som PM eller skriv direkt i tråden så kan jag ta det vidare så vi får undersöka vad som hänt och varför era Budbee-ordrar tagit tid.

Skrivet av BlommaNN:

När vi ändå har er på tråden @komplett. Kan ni verifiera det som @HumanDecoy skrev?

25 december är är inte ett realistiskt datum då det är juldagen och lagret håller stängt. Bakgrunden till att det blir just den 25e är att våra system lägger automatiskt på x dagar när det saknas en korrekt leveransdatum och tar inte höjd för helgdagar. Så med det sagt så skulle jag inte räkna med leverans i mellandagarna. Men vi är på bollen att skaka fram mer realistiska datum och återkommer med en uppdatering i nästa vecka.
//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Blir det kasst att köra detta kort i PCI-E 3.0? Har en rigg med i9 9900k, blir det total bottleneck? I lägre upplösningar än 4k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daviddd:

Blir det kasst att köra detta kort i PCI-E 3.0? Har en rigg med i9 9900k, blir det total bottleneck? I lägre upplösningar än 4k.

Kan referera dig till denna tråden.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1675325-7900-xtx-pa-pc...

Permalänk

MBA kortet jag beställde har fått ett annat datum nu hos komplett "Beställd, förväntas i lager 17 februari 2023, 1 st."

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

MBA kortet jag beställde har fått ett annat datum nu hos komplett "Beställd, förväntas i lager 17 februari 2023, 1 st."

17e februari står det för mig också… För helvete 😭

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

17e februari står det för mig också… För helvete 😭

Mig också, jäkla segt. Frågade tom supporten på @komplett och fick höra att det inte skulle vara några problem med 25 december. Chatten på deras hemsida bemannas av folk som inte har någon koll tydligen.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 4080 VENTUS 3X OC || i9 9900k || MSI Z390 MAG TOMAHAWK || 16 gb ram || 1tb samsung 970 nvme M2

Permalänk
Medlem

Blev ett andra Merc för min del (XTX) - vilket jäkla kort! Kylaren låter kanske lite mer än jag är van vid men prestandan är grym. Till er andra nyblivna ägare, se till att SAM är aktiverat för det gav en rejäl skjuts i de titlar jag hunnit testa hittills.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Blev ett andra Merc för min del (XTX) - vilket jäkla kort! Kylaren låter kanske lite mer än jag är van vid men prestandan är grym. Till er andra nyblivna ägare, se till att SAM är aktiverat för det gav en rejäl skjuts i de titlar jag hunnit testa hittills.

Påverkar SAM i 4k också?
https://www.digitaltrends.com/computing/amd-rx-7900-xtx-shoul... Här verka han hävda att så ej är fallet.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjatz:

Lita aldrig på Budbee, kan ta veckor innan paketen kommer iväg efter black friday och nu julyran.

Det är lite av en bedrift att få Postnord att se bra ut. Lär inte använda dem i framtiden igen, 29:- för hemleverans är riktigt bra pris men det har ju sina fördelar om paketen kommer fram också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Påverkar SAM i 4k också?
https://www.digitaltrends.com/computing/amd-rx-7900-xtx-shoul... Här verka han hävda att så ej är fallet.

Jag kan faktiskt inte svara på det, spelar bara i 1440p men där har jag sett stora lyft i spelen jag provat

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Ni som beställt direkt från AMD, hur länge körde dom ”Order in process” för er?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

3 dagar, skicka ett mail och frågade om det var några problem med ordern, fick ett meddelande om att det var skickat 30min senare.

Fel
Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Ni som beställt direkt från AMD, hur länge körde dom ”Order in process” för er?

Beställde på Tisdagen 15:15, på Onsdag 19:22 fick jag första uppdateringen att det var på väg med tracking länk samtidigt fick jag ett mail om att mitt kort debiterats. I Fredags var det i Sverige i DHLs central redo att hämtas upp av mig, men eftersom det är en bit dit fick det bli hemleverans som då blir nu på Måndag.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

17e februari står det för mig också… För helvete 😭

Samma här med

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Beställde på Tisdagen 15:15, på Onsdag 19:22 fick jag första uppdateringen att det var på väg med tracking länk samtidigt fick jag ett mail om att mitt kort debiterats. I Fredags var det i Sverige i DHLs central redo att hämtas upp av mig, men eftersom det är en bit dit fick det bli hemleverans som då blir nu på Måndag.

Beställde kl 15.15 på lucia. Då det blev felmeddelande med kortbetalning fick jag använda paypal istället. Står still på order in process.

Permalänk
Medlem

När har amd veckosläpp med nya kort?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

igår fredagen den 16 Dec kom mitt kort med DHL från AMD.com

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Ni som beställt direkt från AMD, hur länge körde dom ”Order in process” för er?

om jag minns rätt inte mer än 24 timmar iaf. kortet skickades på onsdagen och kom i fredags till Falun.
igår kväll hiva jag ur mitt RTX 2070 Super kort och jag är allt annat än missnöjd med mitt nya AMD 7900 XT kort.*
pressar på bra. och den så kallade RT som AMD har är klart mycket bättre än vad jag hade i mitt 2070 kort.
så de var en hej dundrande uppgradering för mig. och då har jag inte varit missnöjd alls med mitt 2070 häller på så vis.
bara en sak jag saknar med AMD å det är mjukvara för att göra flera "layers" med färg, gamma osv som man aktivera och avaktivera smidigit när man är ingame.

funktionen kanske finns, men jag vet inte vad den heter och jag har inte hittat den ännu.
ändringarna kan göras men det är inte som ett layer uppdelat på flera profiler som nvidia har. men. de kan jag lätt leva utan med

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Dyrt medlemskap

beror på hur man ser det, vi som handlat direkt av AMD.com får medlemskapet till det lägsta priset. ett pris vi aldrig kommer se igen för denna generation av kort. om jag hade väntat till Januari / Februari så hade jag fått betala minst 14500:- för samma modell av kort jag betalade 11800:- för ink frakt nu.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Pepp på och testa 7900XTX och Hell let loose kortet jag beställde från Amazon ser ut och skickas på Tisdag till veckan sen är det en transport tid ca 1 vecka

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65