Permalänk
Medlem

Pinball fx

Har perioder där silverkulan lockar. Sen på bollen med fx kändes rätt onödigt idissla fx3 samtidigt då som den egna konkurrensen med vr släppen.

Finns en del nytt nu iaf. Känns som tempot är mer uppskruvat än någonsin i regel. Kanske bara jag som blivit äldre.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ryktena om silverkulan renässans verkar överdrivna.

Smått ruinerat mig på pinball fx. Jag är uppe i 83 bord.

Inte haft tid djupdyka in i något. Lättast är Williams orden. Verkar i regel enklare eller så är det bara för jag har mer tid med dem

Även vart och rekat fx 3 och fx2 igen. Ms splosion man finns bara i fx2 men den var verkligen instant love. Kul spränga saker.

Wicked pinball kul också med grymma ljuseffekter.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Varje gång jag ger ett digitalt flipper en chans blir jag besviken på fysik/känsla och avinstallerar, finns det något som känns som riktigt flipper?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Varje gång jag ger ett digitalt flipper en chans blir jag besviken på fysik/känsla och avinstallerar, finns det något som känns som riktigt flipper?

VR kommer en bra bit på väg är bara lite av det fysiska som försvinner. Hjärnstressen går ner rejält då perspektivet är rätt. Får mindre bord men blir en hel del med star wars vr och pinball fx2 vr. Sen har de ju fördelen att du lämnar ditt rum och hamnar i en dedikerad arkad där är upplevelsen bättre än med riktigt flipper.

Sen dyrare lösning finns. Byggen där du ersätter spelplanen med monitor men du tappar 3D men presterar bättre med den fysiska feedbacken måhända speciellt om du vill stå och banka/tilta etc.

Har inte plats men det hade vart kul med ett dummybord Jag kan misshandla när jag kör i veller ett fungerande för bord som inte har vr stöd.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x