Bank ID slutar fungera på äldre Apple-enheter

Permalänk
Melding Plague

Bank ID slutar fungera på äldre Apple-enheter

Den svenska digitala id-applikationen har höjt systemkravet på Apple-prylar från IOS/Ipad OS 12 till 13.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra men tråkigt att man måste använda det överallt. Snart lär det bli krav för att köpa kaffe på Pressbyrån...
När mitt går ut brukar jag göra det till en lek hur länge det går utan att förnya och det blir mindre månader för var gång.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Blir väl snart att man måste använda bonkid för att öppna dörren till sin lägenhet. Plus toalettdörren.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att BankId på många sätt är bra, men tycker att det är ett problem att man måste ha en modern telefon/platta för att använda det. Och då önskar jag nog egentligen att hårdvaru tillverkarna supportade sin saker längre så att jag kunde använda BankID på en annars antik enhet

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Det finns bra saker och dåliga saker här.

Bra: BankID är så pass viktigt för de allra flestas vardag att detta kommer leda till att folk köper nya (uppdaterade) telefoner, vilket innebär att antalet "unsupported devices" i det vilda minskar.

Dåligt: Att BankID är så pass viktigt för de allra flestas vardag.... synd att man sitter i knäet på bankerna.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

iPhone 5S släpptes 2013 så det var ändå ganska länge det fungerade.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Själva syftet med BankID är bra men det är inte bra att så många gör sig beroende av enbart BankID.

Freja är ett alternativ och saknar din tjänst du måste använda detta så lyft upp detta och gör dem medvetna.
https://frejaeid.com

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Mamma med sin iPhone 7 klarar sig ett tag till då eftersom den har iOS 15.

Förståligt att iOS 12 inte stöds längre då det inte uppdaterats på över ett år. Men samtidigt så stöds Android 7. Många Android 7 enheter har inte fått säkerhetsuppdateringar på 5+ år. Eftersom de ofta bara får uppdateringar i ett par år.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Jag tycker att BankId på många sätt är bra, men tycker att det är ett problem att man måste ha en modern telefon/platta för att använda det.

När slutar en telefon enligt dig att vara modern? Ios13 stöds av rätt så gamla telefoner tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

iPhone 5S släpptes 2013 så det var ändå ganska länge det fungerade.

iPhone 6 kommer inte heller stödjas om jag sett rätt att den stannade på iOS 12

Skrivet av dagas:

Mamma med sin iPhone 7 klarar sig ett tag till då eftersom den har iOS 15.

Förståligt att iOS 12 inte stöds längre då det inte uppdaterats på över ett år. Men samtidigt så stöds Android 7. Många Android 7 enheter har inte fått säkerhetsuppdateringar på 5+ år. Eftersom de ofta bara får uppdateringar i ett par år.

Mycket mer av Android går att uppdatera via Play Store utan att få en ny systemuppdatering som det behövs på iOS

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Jag tycker att BankId på många sätt är bra, men tycker att det är ett problem att man måste ha en modern telefon/platta för att använda det. Och då önskar jag nog egentligen att hårdvaru tillverkarna supportade sin saker längre så att jag kunde använda BankID på en annars antik enhet

Du måste snarare ha uppdaterade säkerhetspatchar. Sen om en tillverkare väljer att inte uppdatera mer trots att hårdvaran fungerar, då är det tråkigt.

Tycker lagen borde skrivas om i stil med "så länge minst X% av folket använder en viss modell så måste den få säkerhetsuppdateringar"

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Du måste snarare ha uppdaterade säkerhetspatchar. Sen om en tillverkare väljer att inte uppdatera mer trots att hårdvaran fungerar, då är det tråkigt.

Tycker lagen borde skrivas om i stil med "så länge minst X% av folket använder en viss modell så måste den få säkerhetsuppdateringar"

Enligt den här sidan kör 99.9% iOS 15 och högre.

https://telemetrydeck.com/blog/ios-market-share-13-23/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

iPhone 6 kommer inte heller stödjas om jag sett rätt att den stannade på iOS 12

Ja och den är från 2014 så heller inte ny. Men iPhone 6S från 2015 kommer att stödjas ett tag till.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Enligt den här sidan kör 99.9% iOS 15 och högre.

https://telemetrydeck.com/blog/ios-market-share-13-23/

Dessutom är det >99% som har ios16 eller 17 ser det ut som.

Det som står i artikeln om att de flesta bankid användarna anvädner ios 15.8.2 känns inte så korrekt:

"Eftersom IOS 14 och 15 fungerar på samma uppsättning enheter som IOS 13 kommer de flesta användare av Bank ID på Iphone ha IOS 15.8.2 som släpptes 5 mars i år."

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

iPhone 6 kommer inte heller stödjas om jag sett rätt att den stannade på iOS 12
Mycket mer av Android går att uppdatera via Play Store utan att få en ny systemuppdatering som det behövs på iOS

Känns dock inte bra när man inte längre får de där månads vis patcharna längre. Allt går inte uppdatera genom play store. Jag undrar om vi kommer till det läget att man kan få 4+ års uppgraderingar på en vettig mobil för under 4000kr.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Enligt den här sidan kör 99.9% iOS 15 och högre.

https://telemetrydeck.com/blog/ios-market-share-13-23/

Där ser man! Ja, då tycker jag personligen inte det är konstigt att man slutar uppdatera.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Känns dock inte bra när man inte längre får de där månads vis patcharna längre. Allt går inte uppdatera genom play store.

Personligen kände jag inte mig osäker bara för att min telefon hade en säkerhetsuppdatering från dec 2020 vs 2024 som min nuvarande har. Jag fick en hel del nya funktioner från Play Store under alla åren även fast jag inte fick systemuppdateringar

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Dessutom är det >99% som har ios16 eller 17 ser det ut som.

Det som står i artikeln om att de flesta bankid användarna anvädner ios 15.8.2 känns inte så korrekt:

"Eftersom IOS 14 och 15 fungerar på samma uppsättning enheter som IOS 13 kommer de flesta användare av Bank ID på Iphone ha IOS 15.8.2 som släpptes 5 mars i år."

Nästan drygt 96% kör 16 och 17 och 3.72% kör 15.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Personligen kände jag inte mig osäker bara för att min telefon hade en säkerhetsuppdatering från dec 2020 vs 2024 som min nuvarande har. Jag fick en hel del nya funktioner från Play Store under alla åren även fast jag inte fick systemuppdateringar

Jag antar att man inte får fixarna för minnets exploits android dras med (är en av orsakerna till varför google släpper patchar varje månad)?

Kan ju läsa här https://source.android.com/docs/security/test/memory-safety

Det viktiga, så man bör ha minst android 12 för få lite mer säkerhet.

"Android 12 introduced Rust as a platform language. Rust provides memory and thread safety at performance levels similar to C/C++. We expect Rust to be the preferred choice for most new native projects. However, rewriting all memory unsafe code, currently representing over 70% of the Android platform code, in Rust isn't feasible. Moving forward Rust will be complementary to memory safety tools. "

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

De borde ha en dedikerad bank-id enhet som alternativ för den som inte är intresserad av att ha ny-ish telefon.

En annan sak jag märkt är att bank-id på dator (Windows) inte accepteras längre på många ställen. Du kan tex inte logga in på din internetbank med det (Nordea)

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

De borde ha en dedikerad bank-id enhet som alternativ för den som inte är intresserad av att ha ny-ish telefon.

En annan sak jag märkt är att bank-id på dator (Windows) inte accepteras längre på många ställen. Du kan tex inte logga in på din internetbank med det (Nordea)

Hos Länsförsäkringar och Handelsbanken går det att logga in med bank-id på dator iallafall. Hos LF står det BankID på datorn och hos Handelsbanken heter det Kortläsaren ansluten med sladd

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Jag har en OnePlus Nord N100 som är mindre viktig för mig - har med på gymmet, osv. När jag skulle förnya BankID på den för några månader sedan så fick jag veta att BankID numera kräver NFC vilket mobilen saknar. Både bra och dåligt att BankID blir striktare, men tråkigt när något som NFC-krav ska göra en mobil utan NFC mindre brukbar.

Mvh,
WKL.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"

Permalänk
Medlem

NCF är ett krav för Bankid och älsta Iphone med det är Iphone 7.. Det är väl det som är det stora problemet.

Min Ipad pro från 2018 kan inte han Bankid eftersom den saknar NFC.

För att lägga till bankid behövs ett pass eller id-kort med NFC

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Du måste snarare ha uppdaterade säkerhetspatchar. Sen om en tillverkare väljer att inte uppdatera mer trots att hårdvaran fungerar, då är det tråkigt.

Tycker lagen borde skrivas om i stil med "så länge minst X% av folket använder en viss modell så måste den få säkerhetsuppdateringar"

Nu är det inte bristen på uppdateringar som är problemet utan bristen på NFC

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsLärlingen:

Jag har en OnePlus Nord N100 som är mindre viktig för mig - har med på gymmet, osv. När jag skulle förnya BankID på den för några månader sedan så fick jag veta att BankID numera kräver NFC vilket mobilen saknar. Både bra och dåligt att BankID blir striktare, men tråkigt när något som NFC-krav ska göra en mobil utan NFC mindre brukbar.

Mvh,
WKL.

Skrivet av robbankentor:

NCF är ett krav för Bankid och älsta Iphone med det är Iphone 7.. Det är väl det som är det stora problemet.

Min Ipad pro från 2018 kan inte han Bankid eftersom den saknar NFC.

För att lägga till bankid behövs ett pass eller id-kort med NFC

Beroende på bank så kan det antingen fixas via telefon, eller så kan ni besöka ett bankkontor, då kan man få mobilt bank-id på telefoner utan NFC stöd.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

NCF är ett krav för Bankid och älsta Iphone med det är Iphone 7.. Det är väl det som är det stora problemet.

Min Ipad pro från 2018 kan inte han Bankid eftersom den saknar NFC.

För att lägga till bankid behövs ett pass eller id-kort med NFC

Beroende på bank så finns det funktionalitet för att dela mobilt bankid från mobilen till plattan, jag har Handelsbanken och då loggade jag bara in i Handelsbankens app på telefonen så gick det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Beroende på bank så kan det antingen fixas via telefon, eller så kan ni besöka ett bankkontor, då kan man få mobilt bank-id på telefoner utan NFC stöd.

kanske fram till 13/6, men inte efter det

Systemkrav för Mobilt BankID
Mobilt BankID fungerar ihop med:

iOS
iOS 12 och högre. Ibland krävs att du även har ett giltigt svenskt pass eller nationellt ID-kort utfärdat av Polisen. För att BankID-appen ska kunna använda det krävs NFC i din telefon, vilket finns i bland annat iPhone 7 och senare. Systemkravet kommer att höjas till iOS 13 i juni 2024.

Android
Android 7 eller högre krävs på mobiltelefoner och surfplattor med Google Play Services. Ibland krävs att du även har ett giltigt svenskt pass eller nationellt ID-kort utfärdat av Polisen. För att BankID-appen ska kunna använda det krävs NFC i din telefon eller surfplatta.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

kanske fram till 13/6, men inte efter det

Systemkrav för Mobilt BankID
Mobilt BankID fungerar ihop med:

iOS
iOS 12 och högre. Ibland krävs att du även har ett giltigt svenskt pass eller nationellt ID-kort utfärdat av Polisen. För att BankID-appen ska kunna använda det krävs NFC i din telefon, vilket finns i bland annat iPhone 7 och senare. Systemkravet kommer att höjas till iOS 13 i juni 2024.

Android
Android 7 eller högre krävs på mobiltelefoner och surfplattor med Google Play Services. Ibland krävs att du även har ett giltigt svenskt pass eller nationellt ID-kort utfärdat av Polisen. För att BankID-appen ska kunna använda det krävs NFC i din telefon eller surfplatta.

Läs vad du själv skriver;

Citat:

Ibland krävs att du även har ett giltigt svenskt pass eller nationellt ID-kort utfärdat av Polisen. För att BankID-appen ska kunna använda det krävs NFC i din telefon, vilket finns i bland annat iPhone 7 och senare

Detta är inte formulerat som ett krav för appen, utan för en funktion i appen som kan komma att krävas av din bank för verifiering av BankIDt.

Citat:

Systemkravet kommer att höjas till iOS 13 i juni 2024.

Ovanstående är en formulering kring ett krav för appen.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

kanske fram till 13/6, men inte efter det

Systemkrav för Mobilt BankID
Mobilt BankID fungerar ihop med:

iOS
iOS 12 och högre. Ibland krävs att du även har ett giltigt svenskt pass eller nationellt ID-kort utfärdat av Polisen. För att BankID-appen ska kunna använda det krävs NFC i din telefon, vilket finns i bland annat iPhone 7 och senare. Systemkravet kommer att höjas till iOS 13 i juni 2024.

Android
Android 7 eller högre krävs på mobiltelefoner och surfplattor med Google Play Services. Ibland krävs att du även har ett giltigt svenskt pass eller nationellt ID-kort utfärdat av Polisen. För att BankID-appen ska kunna använda det krävs NFC i din telefon eller surfplatta.

Fast nej. Det där med NFC är bara till för aktiveringen av appen.
Jag hade en telefon utan NFC fram tills mars i år. Jag frågade LF förra året hur jag kunde aktivera appen och då var det att komma till ett bankkontor. Och delen med NFC har inte ändrats, och kommer inte ändras heller den 13/6.

Står också följande hos bank-id själva: "Vad gör jag om jag inte har en telefon med NFC" och svaret är "Du kan skaffa BankID via din internetbank eller på ett bankkontor, precis som innan." samt "Behöver jag ha en telefon med NFC-läsare för att använda BankID" svar: "Nej, du kan använda BankID med en telefon utan NFC. Det är bara om du gör en kontroll av din ID-handling i BankID-appen som NFC behövs."

Källa: https://support.bankid.com/sv/fragor/digital-id-kontroll

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Dåligt man måste gå via en en utländsk butik för att ladda ned appen.

Vill kunna ladda ned appen från bank eller svensk myndighet.