Ny som foldare eller nyss återupptagit folding? Säg hej!

Permalänk

En annan fråga, hur mycket påverkar det min PSU? Har ett gammalt Corsair 650W (kommer inte ihåg exakt modell men tror det heter TX 650, gul text på det minns jag iaf) Känns när jag foldar att det blåser rätt varmt där bak i chassit, men ska väl vara så antar jag

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem

Det skapas en hel del värme vid Folding, skulle säga 80-90% ifrån GPUn, ett äldre nätagg kanske får jobba lite hårdare som har en lite lägre effekt 650W. Men att de kommer lite värme ifrån agget ska inte vara några problem. Kan du öka chassifläktarna lite så inte agget behöver suga så mycket varmluft innifrån chassiet kan det vara en bra sak.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Nej undvik cpu om du inte behöver ett extra elementet eller har en plånbok som behöver tömmas lite extra 😁

Men välkommen tillbaka!

Skulle också säga det, att undvika CPU och bara köra GPU. Jag slänger på CPU ibland över natten, när datorn inte används om jag känner flås i nacken från @Vintermorgon om jag tappat lite PPD pga ett udda projekt som ger lägre poäng och låter den slutföra, och sen tar jag bort CPU-slot:en. 😉

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Vem är prolle??? Oj vad han kör på 23M!!!! Går om mig om 16 timmar, bra jobbat och välkommen till Swec Foldinglag!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Skrivet av atego:

Vem är prolle??? Oj vad han kör på 23M!!!! Går om mig om 16 timmar, bra jobbat och välkommen till Swec Foldinglag!

Haha. Kom tänka på den här gamle klassikern. Jäklar vad han drar på!

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Skrivet av atego:

Det skapas en hel del värme vid Folding, skulle säga 80-90% ifrån GPUn, ett äldre nätagg kanske får jobba lite hårdare som har en lite lägre effekt 650W. Men att de kommer lite värme ifrån agget ska inte vara några problem. Kan du öka chassifläktarna lite så inte agget behöver suga så mycket varmluft innifrån chassiet kan det vara en bra sak.

Tackar, ja jag har ett gammalt Chieftek chassi som är jäkligt rymligt och med en fläkt som blåser ut baktill, så det funkar fint tycker jag. Cpu ligger på 50, gpu runt 60 under folding så de borde ju inte vara någon fara iaf

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk

Och nu är jag i topp 250 på sweclockers iaf, det tar sig 😜

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk

Måste ta en paus från Folding@Home nu, det blev dessvärre dyrt med elräkningen i både december och januari. Elområde 4. 😥 Lär återuppta när priserna inte är så bistra.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk

Tagit en paus, men nu kör jag på igen!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem
Skrivet av erazerswe:

Tagit en paus, men nu kör jag på igen!

Välkommen tillbaka! Vad har du för foldingnick?

Sj kör jag hårt i dessa dagar med nycket sol och solceller, samt spotpirs, 0 öre för elen dessa dagar

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Skrivet av atego:

Välkommen tillbaka! Vad har du för foldingnick?

Sj kör jag hårt i dessa dagar med nycket sol och solceller, samt spotpirs, 0 öre för elen dessa dagar

Tackar! Samma nick som här (erazerswe) 😊

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem
Skrivet av erazerswe:

Tackar! Samma nick som här (erazerswe) 😊

Du har nog något strul med dina inställningar när det gäller sweclockers team ID eller så blir alla dina jobb underkände, har du överklockat?

Inga poäng kommer in iallafall

https://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u...

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Skrivet av atego:

Du har nog något strul med dina inställningar när det gäller sweclockers team ID eller så blir alla dina jobb underkände, har du överklockat?

Inga poäng kommer in iallafall

https://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u...

Nädå, det stämmer, håller på med en wu nu, strax klar så det lär väl visa sig. Klockat cpun bara till 3.95 GHz/1.220 V (Ryzen 3700x) Gpun är default. Angående stats så tycker jag denna är trevligare för ögonen
https://stats.foldingathome.org/team/37451

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk

Slutförde just en så jag vet inte om det inte registrerats än

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk

Tycker det vore konstigt om inte klienten säger till att wu:n är ogiltig bara för att man har en manuell frekvens på cpun? Jag menar, jag vill inte köra original OCH med core performance-boost då cpun blir fasen så mycket varmare så därför jag manuellt ställt den på det jag känns är bäst 😊

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk

Nevermind, nu fick jag cred för förra iaf så det är lugnt

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem
Skrivet av erazerswe:

Nevermind, nu fick jag cred för förra iaf så det är lugnt

Super!

Glöm inte att det är väldigt mycket mer energieffektivt att bara folda på GPU, vilket ger mest poäng om man sitter på nvida 20/30/40 serie. CPU ger också endel poäng men kanske endast 20% med samma watt!

betalar du inte elräkningen spelar de ingen roll, men annars om man planerar folda ett längre tag/(som jag gör 24/7 kör jag bara på GPU för att få ut mest poäng/watt

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Skrivet av atego:

Super!

Glöm inte att det är väldigt mycket mer energieffektivt att bara folda på GPU, vilket ger mest poäng om man sitter på nvida 20/30/40 serie. CPU ger också endel poäng men kanske endast 20% med samma watt!

betalar du inte elräkningen spelar de ingen roll, men annars om man planerar folda ett längre tag/(som jag gör 24/7 kör jag bara på GPU för att få ut mest poäng/watt

Yes jag foldar bara på GPU, känns inte värt att köra på CPU då det blir så mycket varmare också 😊 Och ja, jag betalar elräkning så brukar låta det köra på när jag går och lägger mig/eller när jag bara surfar runt o så.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem
Skrivet av erazerswe:

Yes jag foldar bara på GPU, känns inte värt att köra på CPU då det blir så mycket varmare också 😊 Och ja, jag betalar elräkning så brukar låta det köra på när jag går och lägger mig/eller när jag bara surfar runt o så.

Men då har du ju koll på läget trevligt att du köttar på lite, vad har du för GPU?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Skrivet av atego:

Men då har du ju koll på läget trevligt att du köttar på lite, vad har du för GPU?

Samma som i min signatur (Gigabyte RTX 3060 12GB)

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem
Skrivet av erazerswe:

Samma som i min signatur (Gigabyte RTX 3060 12GB)

Men den kämpar ju på rätt bra då! Ca 5M ppd?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Skrivet av atego:

Men den kämpar ju på rätt bra då! Ca 5M ppd?

Nja inte än iaf, visade runt 2.8 när jag körde senaste wun. Men antar att det väl ökar ju längre man kör på i sträck så att säga, för wun innan den sa det 2.2. Har inte så bra koll på det där än

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk

Om jag nu bör få 5 M ppd så vet jag då inte vad jag gör fel (får runt hälften av det) Håller mitt kort på att ge upp?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem

Foldar lite på min iGPU på jobbdatorn sen årsskiftet. En piss i havet jämfört med er andra, men alltid något i alla fall

https://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u...

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av erazerswe:

Om jag nu bör få 5 M ppd så vet jag då inte vad jag gör fel (får runt hälften av det) Håller mitt kort på att ge upp?<Uppladdad bildlänk>

Kan bero på vilken sorts forskning du kör.
Min 4070ti får mellan 6 - 14m average/WU så varierar ganska stort

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av erazerswe:

Om jag nu bör få 5 M ppd så vet jag då inte vad jag gör fel (får runt hälften av det) Håller mitt kort på att ge upp?<Uppladdad bildlänk>

Det beror på vad du får för projekt. De som ligger i toppen när det gäller PPD cherrypickar work units rätt kraftigt just för att maxa PPD, men om man kör alla projekt som finns så kommer PPD att svaja fram och tillbaka rätt rejält.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill Trident Z5 Neo 2x16GB 6000MHz CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av erazerswe:

Om jag nu bör få 5 M ppd så vet jag då inte vad jag gör fel (får runt hälften av det) Håller mitt kort på att ge upp?<Uppladdad bildlänk>

Om du kollar den här sidan ser du just projekt 18221 som du körde och vad olika gfx kort får för PPD:s på det projektet
https://folding.lar.systems/projects/folding_profile/18221
så ditt 3060 är det inget fel på och ligger ungefär där den ska

Visa signatur

Foldar som FrogmanR2 @ foldingathome åt vårat Sweclockers TEAM 37451 Folding@SweClockers.com

Permalänk

Ah ok, tackar för all bra info, då kör jag vidare!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk

Ser ju helt ok ut då tycker jag

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT