Mass Effect Legendary Edition i förhandstitt

Permalänk
Medlem

Aldrig kört detta spel.
Lär nog köpa det när legendary kommer ut ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalZeRoz:

Jag kan tänka mig köpa spelen om det skulle hjälpa till för att få en fortsättning på Andromeda som jag anser var ett riktigt bra spel.

Lär inte bli en uppföljare till Andromeda tyvärr med tanke på att alla DLC planer lades ner och de lade hela ME på is efter Andromeda. Nu vet vi att ett nytt ME är på G men det utspelar sig efter ME3 i vintergatan snarare än Andromeda eftersom Andromeda verkar helt övergivet för tillfället.

Detta tack vare allt hat, alla memes och youtubers hänsynslösa täckande av varenda litet problem med spelet som folk vände till att spelet var uruselt på alla punkter på något vis, så EA drog ur kontakten. Fel väg att gå vilket de nog lärt sig nu hoppas jag.

Spelet hade sina problem men de patchade det värsta ganska snabbt men folk bara fortsatte med hattåget. Man hade bestämt sig att Andromeda skulle sänkas helt enkelt. Och man lyckades...

Som Mass Effect fan har jag hatat alla hattåg med folk som inte kan bilda sig en egen uppfattning ännu mer sedan dess. Kan inte med dessa viktigpettrar som bara glider med flocken i såna här situationer och sen utan att själva ha spelat spelet sprider skiten vidare! Så desperata att vara del av något i sina sorgliga liv att de lever för dessa drev som kommer och går antar jag. Jag fattar allvarligt talat inte mig på beteendet.

Nu senast var det Cyberpunk men det har ju lagt sig nu så man är nog på jakt efter något nytt som är coolt att hata snart. Bara vänta och se. Det är på riktigt patetiskt och extremt förutsägbart hur många beter sig.

Nåväl. Andromeda i sig efter patcherna var helt okej faktiskt. Jag insåg att det var problem så jag avvaktade lite, som en normalt funtad person borde reagera, precis som jag gör med Cyberpunk, det räcker gott utan ett jävla drev mot spelet och utvecklarna....Det är förstås inget ME1-3 men det är ändå helt okej, en stadig grund att bygga vidare på enligt mig! Tycker de flesta jag läser som faktiskt spelat Andromeda säga som jag faktiskt. Det är få som faktiskt spelat det som med passion hatar det vad jag sett.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sveklockarn:

Eller så var du en av alla som inte hittade spelets konfigurationsverktyg och körde 1280x720 med uppskalning på bildskärmen så att allt såg ut som en bytta kräm?
Alla tilltalades inte av loot-mekaniken och inventory-systemet (som faktiskt var ganska rörigt) men att kalla det utdaterat spelmässigt? Du får nog förtydliga vad du menar, för jag förstår inte alls den kritiken.

Du menar att jag borde minnas om jag kände till Biowares påskäggskonfigverktyg 2011? Nej jag minns inte om jag gjorde det och jag har ju som sagt inte spelat om spelet sedan 2011. Minns dock att jag satt på GTX 580 i SLi och en Syncmaster 305T 2560x1600 så jag utgår lite kallt ifrån att spelet spelades förhållandevis högupplöst och att grafiken kändes utdaterad till den mån att den störde mig från att kunna njuta fullt ut av en förbaskat bra berättelse. Kanske en av de bästa.

Mja. Du tog ju själv upp det värdelösa lootsystemet och inventorysystemet. Det räcker som svar men du kan även lägga till det meningslösa åkandet med Mako'n. Du är naturligtvis välkommen att ha en annorlunda åsikt.

Trots dessa negativa aspekter av Mass Effect (1) så är trilogin i helhet något av det bästa jag spelat och ett av de spel jag har varmast minnen utav.

Puss och kram trolololololo-Daniel

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd

Det här har man sett fram emot.

MEN

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Jag hoppas bara att Mako-segmenten inte suger totalt längre, var det som fick mig att avbryta en ny genomspelning av triologin för ett antal år serdan.

Bästa med hela serien, hoppas dom är sämre på köra och tar damage av vurpor

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Lär inte bli en uppföljare till Andromeda tyvärr med tanke på att alla DLC planer lades ner och de lade hela ME på is efter Andromeda. Nu vet vi att ett nytt ME är på G men det utspelar sig efter ME3 i vintergatan snarare än Andromeda eftersom Andromeda verkar helt övergivet för tillfället.

Detta tack vare allt hat, alla memes och youtubers hänsynslösa täckande av varenda litet problem med spelet som folk vände till att spelet var uruselt på alla punkter på något vis, så EA drog ur kontakten. Fel väg att gå vilket de nog lärt sig nu hoppas jag.

Spelet hade sina problem men de patchade det värsta ganska snabbt men folk bara fortsatte med hattåget. Man hade bestämt sig att Andromeda skulle sänkas helt enkelt. Och man lyckades...

Som Mass Effect fan har jag hatat alla hattåg med folk som inte kan bilda sig en egen uppfattning ännu mer sedan dess. Kan inte med dessa viktigpettrar som bara glider med flocken i såna här situationer och sen utan att själva ha spelat spelet sprider skiten vidare! Så desperata att vara del av något i sina sorgliga liv att de lever för dessa drev som kommer och går antar jag. Jag fattar allvarligt talat inte mig på beteendet.

Nu senast var det Cyberpunk men det har ju lagt sig nu så man är nog på jakt efter något nytt som är coolt att hata snart. Bara vänta och se. Det är på riktigt patetiskt och extremt förutsägbart hur många beter sig.

Nåväl. Andromeda i sig efter patcherna var helt okej faktiskt. Jag insåg att det var problem så jag avvaktade lite, som en normalt funtad person borde reagera, precis som jag gör med Cyberpunk, det räcker gott utan ett jävla drev mot spelet och utvecklarna....Det är förstås inget ME1-3 men det är ändå helt okej, en stadig grund att bygga vidare på enligt mig! Tycker de flesta jag läser som faktiskt spelat Andromeda säga som jag faktiskt. Det är få som faktiskt spelat det som med passion hatar det vad jag sett.

Jag har inte spelat andromeda så jag kan inte uttala mig. När det gäller cyberpunk så är väl hatet befogat pgr av att spelet inte på långa vägar är färdigt. Klart att folk blir besvikna när utvecklarna lovade så mycket och sa att dom inte ville släppa det förrän det var polerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har inte spelat andromeda så jag kan inte uttala mig. När det gäller cyberpunk så är väl hatet befogat pgr av att spelet inte på långa vägar är färdigt. Klart att folk blir besvikna när utvecklarna lovade så mycket och sa att dom inte ville släppa det förrän det var polerat.

Det som liknar är väl just att det var spel med enorma förväntningar och där det visserligen fanns mycket bra men att man verkligen kunde undra hur spelen tog sig genom något slags QA-process, sedan är det förstås inte riktigt samma typ av problem de dras med.

Det återstår väl att se hur jämförbart det blir; om Cyberpunk liksom ME Andromeda fortfarande kommer hatas även efter att det plåstrats om ordentligt. (Mer för att det är tufft, typ)

Vi kan ju även slänga in No Mans Sky som en referenspunkt i samma frågeställning, där finns det ju också fortfarande starkt hat i vissa kretsar trots att det numera ofta lyfts fram som ett projekt som räddats efter att inte alls leva upp till förväntningarna vid släppet.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Lär inte bli en uppföljare till Andromeda tyvärr med tanke på att alla DLC planer lades ner och de lade hela ME på is efter Andromeda. Nu vet vi att ett nytt ME är på G men det utspelar sig efter ME3 i vintergatan snarare än Andromeda eftersom Andromeda verkar helt övergivet för tillfället.

Detta tack vare allt hat, alla memes och youtubers hänsynslösa täckande av varenda litet problem med spelet som folk vände till att spelet var uruselt på alla punkter på något vis, så EA drog ur kontakten. Fel väg att gå vilket de nog lärt sig nu hoppas jag.

Spelet hade sina problem men de patchade det värsta ganska snabbt men folk bara fortsatte med hattåget. Man hade bestämt sig att Andromeda skulle sänkas helt enkelt. Och man lyckades...

Som Mass Effect fan har jag hatat alla hattåg med folk som inte kan bilda sig en egen uppfattning ännu mer sedan dess. Kan inte med dessa viktigpettrar som bara glider med flocken i såna här situationer och sen utan att själva ha spelat spelet sprider skiten vidare! Så desperata att vara del av något i sina sorgliga liv att de lever för dessa drev som kommer och går antar jag. Jag fattar allvarligt talat inte mig på beteendet.

Nu senast var det Cyberpunk men det har ju lagt sig nu så man är nog på jakt efter något nytt som är coolt att hata snart. Bara vänta och se. Det är på riktigt patetiskt och extremt förutsägbart hur många beter sig.

Nåväl. Andromeda i sig efter patcherna var helt okej faktiskt. Jag insåg att det var problem så jag avvaktade lite, som en normalt funtad person borde reagera, precis som jag gör med Cyberpunk, det räcker gott utan ett jävla drev mot spelet och utvecklarna....Det är förstås inget ME1-3 men det är ändå helt okej, en stadig grund att bygga vidare på enligt mig! Tycker de flesta jag läser som faktiskt spelat Andromeda säga som jag faktiskt. Det är få som faktiskt spelat det som med passion hatar det vad jag sett.

Jo lite som du säger, förstår inte dreven. Visst man lägger x antal hundra kronor på ett spel och man har väl en viss förväntan. Men utvecklarna blev ju tvingade till att använda Frostbite motorn av EA vilket var en av grundorsakerna till att det blev som det blev. Apex Legends är ju ytterligare ett exempel på när EA tvingat in Frostbite och resultatet blev därefter.

Jag tycker personligen storyn i Andromeda är guld och vill verkligen att det byggs vidare på den. Hoppas att det händer och sker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har inte spelat andromeda så jag kan inte uttala mig. När det gäller cyberpunk så är väl hatet befogat pgr av att spelet inte på långa vägar är färdigt. Klart att folk blir besvikna när utvecklarna lovade så mycket och sa att dom inte ville släppa det förrän det var polerat.

Problemet är när hatet är riktat mot utvecklarna.
Det är inte dom som tar beslut om när ett spel är redo att släppas, det är styrelsen. CEO mm.
Precis som CD-Projekts VD gick ut med i en video.

Utvecklare bakom spel vill ALDRIG släppa ett spel förrän dom är helt nöjda med det. Men budget avgör och om styrelsen tar ett beslut om att det skall släppas och att man får patcha i efterhand så blir det så. Inget som utvecklarna har beslutsrätt över.

Permalänk
Medlem

Äh, slött slappt och likgiltigt från Bioware.

Finns ingen serie som är i ett större behov av en remake, inte en remaster givet att framförallt 3:an underleverarde, med dåligt innehåll, quests, förgreningar i berättelsen och framförallt slutet. Ettan är ju som de själva erkänner väldigt träigt...

Sen hade ju bossarna i samtliga spel gärna fått se en fet omarbetning.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Bara jämför gears of War 1 från November 2006, ett år innan ME1, så tror jag du förstår exakt vad han menar med att det är utdaterat spelmässigt.

Hatar cover shooters. Hatar dem. Idén är bisarr i grunden.
Och det gjorde sekvensen i ME3 i slutfighten för att komma fram the Citadel när man var tvungen att springa runt för att inte bli fångad och insta-dödad av teleporterande banshees samtidigt som det fanns en massa fotfolk som sköt på en från alla håll till en mardröm, för man fastnade på hörn och dök ner i tvångscover när man försökte vara rörlig. Och det räckte med en enda dåligt tajmad sådan incident för att en banshee skulle hinna fram och tvinga en att starta om från en tidigare save point (för man kunde inte spara i striderna).

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zemlan:

Lär inte bli en uppföljare till Andromeda tyvärr med tanke på att alla DLC planer lades ner och de lade hela ME på is efter Andromeda. Nu vet vi att ett nytt ME är på G men det utspelar sig efter ME3 i vintergatan snarare än Andromeda eftersom Andromeda verkar helt övergivet för tillfället.

Detta tack vare allt hat, alla memes och youtubers hänsynslösa täckande av varenda litet problem med spelet som folk vände till att spelet var uruselt på alla punkter på något vis, så EA drog ur kontakten. Fel väg att gå vilket de nog lärt sig nu hoppas jag.

Spelet hade sina problem men de patchade det värsta ganska snabbt men folk bara fortsatte med hattåget. Man hade bestämt sig att Andromeda skulle sänkas helt enkelt. Och man lyckades...

Som Mass Effect fan har jag hatat alla hattåg med folk som inte kan bilda sig en egen uppfattning ännu mer sedan dess. Kan inte med dessa viktigpettrar som bara glider med flocken i såna här situationer och sen utan att själva ha spelat spelet sprider skiten vidare! Så desperata att vara del av något i sina sorgliga liv att de lever för dessa drev som kommer och går antar jag. Jag fattar allvarligt talat inte mig på beteendet.

Nu senast var det Cyberpunk men det har ju lagt sig nu så man är nog på jakt efter något nytt som är coolt att hata snart. Bara vänta och se. Det är på riktigt patetiskt och extremt förutsägbart hur många beter sig.

Nåväl. Andromeda i sig efter patcherna var helt okej faktiskt. Jag insåg att det var problem så jag avvaktade lite, som en normalt funtad person borde reagera, precis som jag gör med Cyberpunk, det räcker gott utan ett jävla drev mot spelet och utvecklarna....Det är förstås inget ME1-3 men det är ändå helt okej, en stadig grund att bygga vidare på enligt mig! Tycker de flesta jag läser som faktiskt spelat Andromeda säga som jag faktiskt. Det är få som faktiskt spelat det som med passion hatar det vad jag sett.

Håller med om att klagomålen på Andromeda var väldigt överdrivna i början, kändes mer som en häxjakt mer än någonting annat. Det största problemet för mig dock är att det helt enkelt inte är ett roligt spel att spela, och det har tyvärr inte gjorts nått åt.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Var det JJ Abrams som fick uppdraget att göra remaken av Mass Effect?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Lär inte bli en uppföljare till Andromeda tyvärr med tanke på att alla DLC planer lades ner och de lade hela ME på is efter Andromeda. Nu vet vi att ett nytt ME är på G men det utspelar sig efter ME3 i vintergatan snarare än Andromeda eftersom Andromeda verkar helt övergivet för tillfället.

Detta tack vare allt hat, alla memes och youtubers hänsynslösa täckande av varenda litet problem med spelet som folk vände till att spelet var uruselt på alla punkter på något vis, så EA drog ur kontakten. Fel väg att gå vilket de nog lärt sig nu hoppas jag.

Spelet hade sina problem men de patchade det värsta ganska snabbt men folk bara fortsatte med hattåget. Man hade bestämt sig att Andromeda skulle sänkas helt enkelt. Och man lyckades...

Som Mass Effect fan har jag hatat alla hattåg med folk som inte kan bilda sig en egen uppfattning ännu mer sedan dess. Kan inte med dessa viktigpettrar som bara glider med flocken i såna här situationer och sen utan att själva ha spelat spelet sprider skiten vidare! Så desperata att vara del av något i sina sorgliga liv att de lever för dessa drev som kommer och går antar jag. Jag fattar allvarligt talat inte mig på beteendet.

Nu senast var det Cyberpunk men det har ju lagt sig nu så man är nog på jakt efter något nytt som är coolt att hata snart. Bara vänta och se. Det är på riktigt patetiskt och extremt förutsägbart hur många beter sig.

Nåväl. Andromeda i sig efter patcherna var helt okej faktiskt. Jag insåg att det var problem så jag avvaktade lite, som en normalt funtad person borde reagera, precis som jag gör med Cyberpunk, det räcker gott utan ett jävla drev mot spelet och utvecklarna....Det är förstås inget ME1-3 men det är ändå helt okej, en stadig grund att bygga vidare på enligt mig! Tycker de flesta jag läser som faktiskt spelat Andromeda säga som jag faktiskt. Det är få som faktiskt spelat det som med passion hatar det vad jag sett.

Andromeda var medioker ärligt talat. Men som du säger så behövde de inte överge spelet helt. De kunde ha avslutat med 2-3 mindre DLC, så som det är nu känns ju inte som att vi fått ett riktigt avslut som i tex DAI3.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Skrivet av ZalZeRoz:

Jo lite som du säger, förstår inte dreven. Visst man lägger x antal hundra kronor på ett spel och man har väl en viss förväntan. Men utvecklarna blev ju tvingade till att använda Frostbite motorn av EA vilket var en av grundorsakerna till att det blev som det blev. Apex Legends är ju ytterligare ett exempel på när EA tvingat in Frostbite och resultatet blev därefter.

Jag tycker personligen storyn i Andromeda är guld och vill verkligen att det byggs vidare på den. Hoppas att det händer och sker.

Du tänker nog på något annat spel än Apex Legends, det använder Valves Source Engine, inte Frostbite. Du menar kanske Anthem?

Permalänk
Medlem

Ok, hört allt babbel om mass effect genom åren men aldrig riktigt lyssnat men varit passivt nyfiken... Aldrig spelat. Sälj in det till mig! Varför ska jag spela det?

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Lär inte bli en uppföljare till Andromeda tyvärr med tanke på att alla DLC planer lades ner och de lade hela ME på is efter Andromeda. Nu vet vi att ett nytt ME är på G men det utspelar sig efter ME3 i vintergatan snarare än Andromeda eftersom Andromeda verkar helt övergivet för tillfället.

Detta tack vare allt hat, alla memes och youtubers hänsynslösa täckande av varenda litet problem med spelet som folk vände till att spelet var uruselt på alla punkter på något vis, så EA drog ur kontakten. Fel väg att gå vilket de nog lärt sig nu hoppas jag.

Spelet hade sina problem men de patchade det värsta ganska snabbt men folk bara fortsatte med hattåget. Man hade bestämt sig att Andromeda skulle sänkas helt enkelt. Och man lyckades...

Som Mass Effect fan har jag hatat alla hattåg med folk som inte kan bilda sig en egen uppfattning ännu mer sedan dess. Kan inte med dessa viktigpettrar som bara glider med flocken i såna här situationer och sen utan att själva ha spelat spelet sprider skiten vidare! Så desperata att vara del av något i sina sorgliga liv att de lever för dessa drev som kommer och går antar jag. Jag fattar allvarligt talat inte mig på beteendet.

Nu senast var det Cyberpunk men det har ju lagt sig nu så man är nog på jakt efter något nytt som är coolt att hata snart. Bara vänta och se. Det är på riktigt patetiskt och extremt förutsägbart hur många beter sig.

Nåväl. Andromeda i sig efter patcherna var helt okej faktiskt. Jag insåg att det var problem så jag avvaktade lite, som en normalt funtad person borde reagera, precis som jag gör med Cyberpunk, det räcker gott utan ett jävla drev mot spelet och utvecklarna....Det är förstås inget ME1-3 men det är ändå helt okej, en stadig grund att bygga vidare på enligt mig! Tycker de flesta jag läser som faktiskt spelat Andromeda säga som jag faktiskt. Det är få som faktiskt spelat det som med passion hatar det vad jag sett.

"My face is tired"-memen var välförtjänt, men jag tycker heller inte spelet var dåligt på något sätt. Såg allt hat mot det efter att jag spelat igenom det och förstod inte alls var det kom ifrån. Det enda som direkt störde mig var craftingsystemet som var helt horribelt, men story och gameplay tycker jag inte det var några större fel på.

Rörande Cyberpunk kan jag mer förstå varför folk blev förbannade. CDPR sade så mycket innan om hur de var klara med storyn och bara filade till kanterna och att det skulle släppas när det var klart, men när man väl fick spela det var det långt därifrån. När man trissar upp förväntningarna på det sättet och sedan inte levererar blir påföljden därefter. Hype train förvandlas till Hate train.

Hur som helst ser jag fram emot den omgjorda trilogin, även om jag inte kommer ihåg så mycket från originalen, minns jag att jag tyckte om dem. Det som stod ut mest var att Martin Sheen spelade the elusive man i ME:3, vilket höjde det spelet till skyarna för min del

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanguinSE:

Du tänker nog på något annat spel än Apex Legends, det använder Valves Source Engine, inte Frostbite. Du menar kanske Anthem?

Ja helt korrekt, Anthem var det jag menade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Ok, hört allt babbel om mass effect genom åren men aldrig riktigt lyssnat men varit passivt nyfiken... Aldrig spelat. Sälj in det till mig! Varför ska jag spela det?

Om du tycker om spel med bra story så är ME serien spel du borde spela helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Ok, hört allt babbel om mass effect genom åren men aldrig riktigt lyssnat men varit passivt nyfiken... Aldrig spelat. Sälj in det till mig! Varför ska jag spela det?

Jag hade offrat min högra hand för att vara i din sits. Jag har tre favoritspel/franchise inom RPG och Mass Effect ligger där tillsammans med KOTOR och Witcher 3. Gillar du RPG ska du definitivt spela det...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Ok, hört allt babbel om mass effect genom åren men aldrig riktigt lyssnat men varit passivt nyfiken... Aldrig spelat. Sälj in det till mig! Varför ska jag spela det?

Skrivet av ZalZeRoz:

Om du tycker om spel med bra story så är ME serien spel du borde spela helt klart.

Jag skulle säga såhär:
Om du vill spela en av de absolut bästa, om inte den absolut bästa spel-trilogin genom tiderna så är Mass Effect helt rätt!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Ok, hört allt babbel om mass effect genom åren men aldrig riktigt lyssnat men varit passivt nyfiken... Aldrig spelat. Sälj in det till mig! Varför ska jag spela det?

Alltså, att sälja in ME är lite som att försöka övertala en husägare att skaffa en skruvdragare. Det är så uppenbart att det inte ens är lönt att anstränga sig.

Förutsett att man gillar eller är intresserad av storydriven rpg förstås. Tål man inte cut scenes, en massa ”dötid” mellan allt pang pang samt att man inte har något intresse att fördjupa sig i sina karaktärer så är ME troligtvis inget man kommer uppskatta.

Det enda jag brukar varna folk för är, som nämnts många gånger i tråden, att ME1 är lite föråldrat. Storyn är fortfarande 10/10 (ingen överdrift) men gameplay lämnar en del att önska.

Jag ser i alla fall mycket fram emot att spela igenom spelen för ca femte gången när dessa släpps.

Sidnotis: Jag fick ME3 gratis efter det brutalt misslyckade släppet av Sim City, innan dess hade jag inte spelat någon ME. Testade ME3 lite snabbt för att se om det var något att ha och trots att jag inte hade spelat de tidigare spelen blev jag helt kär. Körde klart spelet och sedan var det bara att börja på ME1.

Permalänk
Medlem

Jag är lite ledsen att det verkar som att multiplayer inte kommer med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Bara jämför gears of War 1 från November 2006, ett år innan ME1, så tror jag du förstår exakt vad han menar med att det är utdaterat spelmässigt.

Aldrig kört, konstaterar bara att folk har selektivt minne angående dataspels tekniska avancemang i mitten av 2000-talet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Förutsett att man gillar eller är intresserad av storydriven rpg förstås. Tål man inte cut scenes, en massa ”dötid” mellan allt pang pang samt att man inte har något intresse att fördjupa sig i sina karaktärer så är ME troligtvis inget man kommer uppskatta.

Ja, och om man misslyckas här (platt story, karaktärer man inte bryr sig om (ME-A)) faller spelet. Så genren har verkligen höga toppar och djupa dalar. ME-trilogin tillhör topparna.

Citat:

Det enda jag brukar varna folk för är, som nämnts många gånger i tråden, att ME1 är lite föråldrat. Storyn är fortfarande 10/10 (ingen överdrift) men gameplay lämnar en del att önska.

Storymässigt är ME1 tveklöst bäst, och jag önskar att jag kunde spela det blint igen. Går inte att spola tillbaka tiden, tyvärr.
Gameplaymässigt har jag inga problem alls med det. I grund och botten är alla spelen desamma, du skjuter och använder dina förmågor (och i mitt fall, sätter dina party-members på auto i 99,9% av tiden).
Som jag tidigare utryckt i tråden är jag inget fan av cover-shooters, som spelet evolverade mot, och finner inte ME3 vara bättre som helhet än ME1 ur stridssynpunkt.
Spelen är någon slags RPG-shooter. Och som alla sådana skall vilket päron som helst kunna strida sig igenom storyn (i 20fps på en konsol, med en controller), och känna att de blir starkare under spelets gång. Mekanismerna för att åstadkomma detta har alltid bieffekter.

Citat:

Jag ser i alla fall mycket fram emot att spela igenom spelen för ca femte gången när dessa släpps.

Jag också! Satte på musiken från club afterlife på Omega, lower level, på en timmas repeat och dansade som Commander Shepard i flera minuter. (Det är svårt!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Jag är lite ledsen att det verkar som att multiplayer inte kommer med

Det är ju bästa nyheten. Hade de kört multiplayer med mikrotransaktioner eller MMPOOORG whatever för att mjölka gamers så hade det blivit bajs.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Det är ju bästa nyheten. Hade de kört multiplayer med mikrotransaktioner eller MMPOOORG whatever för att mjölka gamers så hade det blivit bajs.

Mikrotransaktionerna är ju högst frivilligt, jag vill bara lira lite MP med bättre nätkod än det var i originalet. Om du nu inte menar att utvecklingen av det skulle ta prio från resten av spelet och göra det sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Mikrotransaktionerna är ju högst frivilligt, jag vill bara lira lite MP med bättre nätkod än det var i originalet. Om du nu inte menar att utvecklingen av det skulle ta prio från resten av spelet och göra det sämre.

Det hade blivit ett nytt Anthem eller Fallout 76. Jag har inget emot folk som gillar multiplayer, bara sånt hålls borta från scyssta single player spel som Mass Effect. Finns inget värre än när de förstör bra titlar bara för att mjölka folk via multiplayer, titta bara på Starwars, det mesta EA har släppt är bajs förutom kanske senaste titeln...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Avstängd

Tappade intresset med 2an.

OK, man ska samla in ett proffsgäng men alla har någon form av problem som man ska fixa trots att de ska vara någon form av elit. *suck*
Sen kommer slutet, väljer man inte exakt rätt riskerar många av dem dö.

Dold text
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Kommer LÄTT spela igenom detta igen. Typ 4e gången nu

Tyckte även Andromeda var bra efter alla buggfixar var ute. Inte lika starkt story som trilogin, men förtjänar helt klart inte så mkt skit som det fått.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm