PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Man kanske ska slå till på en för 99 999:-

Permalänk

Hade inte tur hos Elgiganten men verkar som jag kan ha haft tur hos cdon. Fick precis ett mail att dom har skickat min playstation 5 till mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Man kanske ska slå till på en för 99 999:-

Är ju möjligt. Fyfan tänk om en person som fått en kod precis ska beställa det sista exemplaret, så kommer någon mångmiljardär och beställer den sista för 100 000.

Permalänk

Om man signar upp sig till lotteriet hos EG fastän man redan har en och sen skryter om det här för att sen släppa den till nån polare har man inte bara dålig smak man har dessutom mkt dålig timing. Här finns folk som väntat i över ett år. Visa lite respekt!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D 4.2GHz, Gigabyte B650 Gaming X AX, Sapphire Radeon RX 7900 XT 20GB, Kingston 32 GB DDR5 5600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Hade inte tur hos Elgiganten men verkar som jag kan ha haft tur hos cdon. Fick precis ett mail att dom har skickat min playstation 5 till mig

Trevligt. När beställde du?
Jag beställde SE 2020-12-09 17:57

Permalänk
Skrivet av e3henri:

Trevligt. När beställde du?
Jag beställde SE 2020-12-09 17:57

Jag beställde SE versionen 2020-10-12

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Man kanske ska slå till på en för 99 999:-

Finns billigare på Webhallens auktion då

https://www.tradera.com/item/1000006/436203300/playstation-5-...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Skrivet av chester11:

Om man signar upp sig till lotteriet hos EG fastän man redan har en och sen skryter om det här för att sen släppa den till nån polare har man inte bara dålig smak man har dessutom mkt dålig timing. Här finns folk som väntat i över ett år. Visa lite respekt!

Nu säger vi som så att jag tar åt mig av detta. Jag fick reda på IGÅR att jag får mitt Ps5, redan innan jag fick reda på det så hade jag anmält mig till EGs utlottning. Och eftersom att jag fick en glad överraskning så hoppades jag på att jag skulle kunna ge polaren en glad överraskning också.

Permalänk
Skrivet av e3henri:

Trevligt. När beställde du?
Jag beställde SE 2020-12-09 17:57

Beställde 18.21 samma dag och fick ett mail i morse att den är försenad

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av bestone_swe:

Det tror jag faktist inte på att de annulerar order p.g.a pris höjning.

Nej inte de, men kanske de som redan har en order tar bort den.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Jag beställde SE versionen 2020-10-12

Aha. Jag trodde de hade leverat sin kö innan de öppnade den nya bokningen 9 december.
Jaja där försvann sista hoppet

Permalänk

Jag blev utvald på EG så jag har beställt en nu. jippi.

Permalänk
Medlem

100+ weblaget på eg och många vinnare har säkert redan beställt, så tyder på att de fick rätt många ändå.
Webhallen hade 50+ på sin leverans i veckan (vet inte om det är deras max) och är inne på december 2019 (hoppade 2 månader i kön verkar det som)

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

100+ weblaget på eg och många vinnare har säkert redan beställt, så tyder på att de fick rätt många ändå.
Webhallen hade 50+ på sin leverans i veckan (vet inte om det är deras max) och är inne på december 2019 (hoppade 2 månader i kön verkar det som)

Kan man gissa på att EG fick in ca 5k som förra leveransen (de som skickades till de som köpte sent på releasedagen)? Tror att EG kommer ha ett gäng liggande, dock står det ju i mailet att de kommer ha en ny utlottning - Så de som blir över lär väl sparas. Tycker att låta oss nördar köra F5 är mer fair än detta lotteri, som ändå äges av scalpers som multi-reggade sig och fått fler än en kod. Tråkigt, men så blev det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlexGear:

Fick precis ett sms att de har bokat om min order och nya leveransdatumet är 21/12. Högst troligt att den tidigare blev stulen.

Samma här, pratade lite med någon på instagramkontot elgigantengaming igår och dom sa att dom inte kunde hjälpa mig, men att dom har en buffert av ps5or för såna här händelser, idag kom meddelande att den levereras den 21/12.

Ja troligtvis var iaf våra två ps5or inblandade i någon händelse, verkar som dom skulle skeppats iväg samma dag.

Skrivet av chester11:

Om man signar upp sig till lotteriet hos EG fastän man redan har en och sen skryter om det här för att sen släppa den till nån polare har man inte bara dålig smak man har dessutom mkt dålig timing. Här finns folk som väntat i över ett år. Visa lite respekt!

Jag föredrar att någon får tag på en extra PS5 åt en polare för självpris än att någon scalper tar den och säljer dyrt...

Permalänk
Medlem

Vet ni om EG koden är personlig och finns det risk att det blir krångel om någon annan än den som har vunnit köper en?

En vän till mig har vunnit och vill ge koden till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

Vet ni om EG koden är personlig och finns det risk att det blir krångel om någon annan än den som har vunnit köper en?

En vän till mig har vunnit och vill ge koden till mig.

Har svårt att se varför det inte skulle gå. Vad gör de om någon befinner sig i utlandet och kanske vill att någon annan ska ta emot paketet? Eller andra liknande situationer..

I slutändan vill Elgiganten tjäna pengar, de bryr sig nog inte om scalpers EGENTLIGEN. De vill bara ha en bra image utåt mot sina kunder. Kan ha fel såklart, kanske är så att styrelsen hos elgiganten hatar scalpers innerligt de med

Tror alla som fått sina koder sitter safe - Grattis till de.

I min umgängeskrets var det 2/3 som reggade sig igår som fick koder

0/11 från i onsdags (jag var med i denna grupp).

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Har svårt att se varför det inte skulle gå. Vad gör de om någon befinner sig i utlandet och kanske vill att någon annan ska ta emot paketet? Eller andra liknande situationer..

I slutändan vill Elgiganten tjäna pengar, de bryr sig nog inte om scalpers EGENTLIGEN. De vill bara ha en bra image utåt mot sina kunder. Kan ha fel såklart, kanske är så att styrelsen hos elgiganten hatar scalpers innerligt de med

Tror alla som fått sina koder sitter safe - Grattis till de.

I min umgängeskrets var det 2/3 som reggade sig igår som fick koder

0/11 från i onsdags (jag var med i denna grupp).

Ju koden funkar, jag har testat däremot är jag orolig för att bli diskvalificerad i efterhand och det vill jag inte riskera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

Ju koden funkar, jag har testat däremot är jag orolig för att bli diskvalificerad i efterhand och det vill jag inte riskera.

Ah, dubbelkolla med elgiganten kanske innan du beställer.. Det värsta som kan hända är att de säger "Nej" antar jag.

I så fall gäller ju koden fortfarande åt din polare, be honom beställa den och swisha honom

Permalänk
Skrivet av ReToX:

Jag föredrar att någon får tag på en extra PS5 åt en polare för självpris än att någon scalper tar den och säljer dyrt...

Du missar hela poängen. Vart står det att jag föredrar scalpers?
Whatever, fattar man inte så finns det ingen anledning att försöka förklara igen.

Hoppas det kommer fler maskiner snart. Absurd release

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D 4.2GHz, Gigabyte B650 Gaming X AX, Sapphire Radeon RX 7900 XT 20GB, Kingston 32 GB DDR5 5600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Ni som vann, reggade ni igår när adressfältet var med eller dagen innan?

Reggade ungefär 13:00 i onsdags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Man får nog hoppas på att Amazon har en batch någonstans som de släpper idag om man ska ha någon chans att få den innan slutet på året.

Skrivet av villhaps5:

vadå blir det inge ps5 innan jul för amazon

Skrivet av bugulu:

Amazons senaste försäljning, om jag inte har helt fel, var väl 20:e november? Två släpp hittills, både natten till den 19:e och sedan 20:e, så man kan ju alltid tycka att det vore bra om man hade en till batch nu

Jag beställde min 20/11 kl 20:01...
Cdon är kört och Elgiganten skickade mejl jag inte blev utvald.

Får hoppas på amazon.se nu.
Det är konstigt egentligen att dem inte fått någon leverans i december överhuvudtaget ännu som många andra leverantörer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Jag beställde min 20/11 kl 20:01...
Cdon är kört och Elgiganten skickade mejl jag inte blev utvald.

Får hoppas på amazon.se nu.
Det är konstigt egentligen att dem inte fått någon leverans i december överhuvudtaget ännu som många andra leverantörer?

Är det verkligen konstigt? Amazon Sverige är ju helt nystartat. Det vore snarare konstigt om dom fick last efter last med konsoler (även om Amazon i sig är stort). Fördelningen har ju Sony baserat på storlek och samarbete mellan företagen. Det var så jag förstod det hela som när det börjades prata om fördelning därav jag beställde på Elgiganten och inte Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chester11:

Du missar hela poängen. Vart står det att jag föredrar scalpers?
Whatever, fattar man inte så finns det ingen anledning att försöka förklara igen.

Hoppas det kommer fler maskiner snart. Absurd release

Du skriver att det är dålig smak att fixa en PS5a till en polare, jag förstår inte det. Jag antar att du hade sagt "nej tack" om en person här skrev att han/hon har en PS5a över och är villig att sälja den till dig för självpris då?

Permalänk
Medlem

Fick precis Mail från Webhallen om att min PS5 (Inte digital) finns för upphämtning. Tidigare hade jag fått mail om att jag inte skulle få något detta år.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Är en av de lyckliga som fick en kod idag. Beställde ett ex direkt!

Now we play the waiting game. Står fortfarande "Under behandling" på min order

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Fick precis Mail från Webhallen om att min PS5 (Inte digital) finns för upphämtning. Tidigare hade jag fått mail om att jag inte skulle få något detta år.

När beställde du så man får ett slags hum om hur långt de har kommit med sina förhandsbokningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

När beställde du så man får ett slags hum om hur långt de har kommit med sina förhandsbokningar?

En kompis som beställde 2019-12-23 fick precis mail om att hans finns att hämta också!

Permalänk

Finns det någon tidpunkt när man kan beställa på amazon.se ?

Permalänk

EG skickade inte ens ett "du fick ingen" mail till mej.
Jaja... Hoppas dom får in snart igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2