Xbox One till Sverige först 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Värst vad det var folk som brydde sig, med tanke på hur ingen på sweclockers tänker köpa en Xbox one ändå?

Är det fel att folk uttrycker sin åsikt, oavsett om de vill ha en konsol eller inte?

Det kan ju vara så att majoriteten är så trötta på Microsoft att de vill dom misslyckas, för att de inte förtjänar något annat än att misslyckas? Det är ju inte så att Microsoft kommer gå under, XBOX kommer säljas till Samsung, och dom gör en remake på Windows 7, så alla blir nöjda och glada.
...Alla utom den ''innersta kretsen'' möjligtvis.

Notera att stycket ovan var en s.k. hypotes. Men den speglar mitt framtidshopp och tro, då religion inte är något för mig.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

:P

Kommer inte att köpa en "CrapBox" hur som helst.
Så för mig kvittar det när dom släpper skiten.

Det enda bra med CrapBoxen är handkontrollerna, dom är guld till bilspel på PC
Så en sådan blir det att inhandla så snart dom finns i affärerna.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem

Inte nog med att det kommer senare till Sverige, hela asien kommer den att släppas "late 2014", vilken troligtvis betyder att det inte släpps i Japan, Korea, Hong kong mycket senare än andra. Xbox har redan en ganska låg marnadsandel i asien, nu får den säkert en mikroskopisk andel i asien.
Vad tänker dem med?

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Tråkigt, ville köpa en i julklapp till ungarna.

Skrivet av lolflakes:

Köp en PS4 då..

Haha, det är som att säga "Ungarna ville ha en Koenigsegg i julklapp." - "Amen köp en Citroen då"....

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Suger eller inte är upp till var och en att ha åsikt om . Men dom har tappat greppet och klantar till det gång på gång. Det finns siffror och åtskilliga artiklar och forum som visar detta.
Xbox One´s presentation och allt runt omkring det har ju varit allt annat än klart och rätt skött. När dom ena stunden säger en sak sen backar säger en annan och sen kommer nåt nytt igen. Bara Microsoft själva vet vad som ligger i grunden till att Sverige inte får i år men jag antar att dom gjort bort sig på nåt vis.
WP gick ju sådär med tanke på att det sålde lika mycket på ett kvartal som Apple gjorde första helgen. Medans dom trodde att dom skulle ta andra platsen ganska fort.
Windows 8´s adoption rate motsvara knappt 5 % av underdogen OSX Mountain Lion. Senaste siffrorna jag såg på W8 är att 4,27% av alla PC datorer kör W8. Då får man ju anta att säkert 1-2 % av dessa är kanske till och med nyförsäljning som är bundlad med W8. Medans över 35% av Mac användarna uppgraderade till Mountain Lion de första 6 månaderna efter det lanserades. Allt detta talar ju sitt klara språk på att Microsoft försöker göra nåt som dom inte klarar av trots sin enorma kapacitet både till personalstyrka och ekonomi för att inte tala om research kassa som någon i höstas sa var så himla mycket större än många andras så som Apple m.m . Så hur kommer det sig då att man inte lyckas. Är det kanske Ballmer som är lite väl självgod eller har dom bara slutat lyssna på användarna för att dom är så stora att dom tror dom kan göra som dom vill utan att någon reagerar?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Kan ju inte stämma. Känns helt fel att dom skulle klara av att lansera PS4 redan i oktober. Speciellt inte nu när det saknas spel till maskinen osv.

Men bokas ska den! Och en stor jävla SSD ska den ha och en massa spel genom PSN.

Jag tänkte boka en krysset också till jul men nu får det nog vänta på en bundle eller liknande efter nyår.

Exakt, har en 500GB 840 som ligger och samlar damm så PS4 är oavsett det enda alternativet för en sekundär spelmaskin.
Den lär väl inte gå varm direkt men ändå, Gran Turismo och nästa Red Dead är typ dom konsolspelen jag ser mest framemot.

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Suger eller inte är upp till var och en att ha åsikt om . Men dom har tappat greppet och klantar till det gång på gång. Det finns siffror och åtskilliga artiklar och forum som visar detta.
Xbox One´s presentation och allt runt omkring det har ju varit allt annat än klart och rätt skött. När dom ena stunden säger en sak sen backar säger en annan och sen kommer nåt nytt igen. Bara Microsoft själva vet vad som ligger i grunden till att Sverige inte får i år men jag antar att dom gjort bort sig på nåt vis.
WP gick ju sådär med tanke på att det sålde lika mycket på ett kvartal som Apple gjorde första helgen. Medans dom trodde att dom skulle ta andra platsen ganska fort.
Windows 8´s adoption rate motsvara knappt 5 % av underdogen OSX Mountain Lion. Senaste siffrorna jag såg på W8 är att 4,27% av alla PC datorer kör W8. Då får man ju anta att säkert 1-2 % av dessa är kanske till och med nyförsäljning som är bundlad med W8. Medans över 35% av Mac användarna uppgraderade till Mountain Lion de första 6 månaderna efter det lanserades. Allt detta talar ju sitt klara språk på att Microsoft försöker göra nåt som dom inte klarar av trots sin enorma kapacitet både till personalstyrka och ekonomi för att inte tala om research kassa som någon i höstas sa var så himla mycket större än många andras så som Apple m.m . Så hur kommer det sig då att man inte lyckas. Är det kanske Ballmer som är lite väl självgod eller har dom bara slutat lyssna på användarna för att dom är så stora att dom tror dom kan göra som dom vill utan att någon reagerar?

Jo så är det nog, men även ett rikt företag som inte lyckas få till ett kassaflöde för nya produkter börjar blöda så att det svider tillslut, och då måste de börja sälja produkter som folk vill ha och se till att de kan leverera dem på utsatt tid, annars går de under.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Suger eller inte är upp till var och en att ha åsikt om . Men dom har tappat greppet och klantar till det gång på gång. Det finns siffror och åtskilliga artiklar och forum som visar detta.
Xbox One´s presentation och allt runt omkring det har ju varit allt annat än klart och rätt skött. När dom ena stunden säger en sak sen backar säger en annan och sen kommer nåt nytt igen. Bara Microsoft själva vet vad som ligger i grunden till att Sverige inte får i år men jag antar att dom gjort bort sig på nåt vis.
WP gick ju sådär med tanke på att det sålde lika mycket på ett kvartal som Apple gjorde första helgen. Medans dom trodde att dom skulle ta andra platsen ganska fort.
Windows 8´s adoption rate motsvara knappt 5 % av underdogen OSX Mountain Lion. Senaste siffrorna jag såg på W8 är att 4,27% av alla PC datorer kör W8. Då får man ju anta att säkert 1-2 % av dessa är kanske till och med nyförsäljning som är bundlad med W8. Medans över 35% av Mac användarna uppgraderade till Mountain Lion de första 6 månaderna efter det lanserades. Allt detta talar ju sitt klara språk på att Microsoft försöker göra nåt som dom inte klarar av trots sin enorma kapacitet både till personalstyrka och ekonomi för att inte tala om research kassa som någon i höstas sa var så himla mycket större än många andras så som Apple m.m . Så hur kommer det sig då att man inte lyckas. Är det kanske Ballmer som är lite väl självgod eller har dom bara slutat lyssna på användarna för att dom är så stora att dom tror dom kan göra som dom vill utan att någon reagerar?

Från början skulle den lanseras samtidigt i 21 länder, nu är den siffran nere i 13 dessutom. Så det är verkligen inte bara i Sverige dom misslyckas totalt.
Sen kan man ju fråga sig hur många extra marknadsandelar PS4 kommer få såtillvida inte dom också blir försenade, men de måste ju inse att de har ett guldläge nu, Sony.

Jag fattar dessutom inte hur ens fanboys kan glorifiera Microsoft såpass mycket som dom gör. Dom gör det trots att Microsoft har gjort en hel rad med märkliga uttalanden, tillbakadraganden och releaser.

Jag håller fast vid att Windows 7 är bra, det känns rätt. Men sen Windows 8, vad hände där? XBOX, vad hände där? Fullt med massa lovord att W8 kommer bli bäst, så slutar det hela med att de måste sy om hela operativsystemet för att de misslyckades så fatalt.
XBOX One är förvisso inte släppt än, men där säger dom en sak och gör en annan hela tiden och sen det här med förseningen i åtta länder, borde kännas som en käftsmäll tycker man. Men nej fanboysen tuggar på utan att kritisera det minsta.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av kelthar:

Haha, det är som att säga "Ungarna ville ha en Koenigsegg i julklapp." - "Amen köp en Citroen då"....

Är det? Sen när vinner en Citroen över en Koenigsegg i körglädje och prestanda?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Det är så mycket skitsnack om MS rent allmänt. Alla gnäller och surar. Det är MS som till stor del har fått datorvärlden till var den är idag. Fucking jävla legender.

Jag tror att One kommer att lyckas utan problem. De kanske tappar några lojala fans i början som de kanske får tillbaka senare. Det viktiga är alltid vilka spel och features som kommer att finnas tillgängliga och så kommer det alltid att vara. MS har tagit ett steg i sidled och ett framåt. Titta på hur mobilerna fungerar nuförtiden jämfört med 10 år sen. De är inte bara mobiler längre, de är plattformar för ett stort utbud av funktioner. Man kan göra liiiiite mer än att ringa nuförtiden. Därför tror jag på fetwin i det långa loppet.

Så vad har Sony att bjuda på i det långa loppet? Bättre prestanda. Lite finare pixlar, men frågan är egentligen hur mycket. Kanske jättstor skillnad. De spelen som släpps på båda konsolerna brukar oftast styras av minsta gemensamma nämnare för att de skall kunna hålla budget. Enligt Carmack så skall det vara lättare nu att få ut max på de olika konsolerna med små medel eftersom plattformarna är så pass lika. Då kan det vara så att PS4 spelen har övertag rent grafiskt redan inom det första året.

Windows 8 är en stor förbättring över Windows 7. Startskärmen är det enda som man kan klaga på, men med tangentbord så använder man den endast för att söka ett program och starta det. Så sjukt jävla smidigt. Att folk inte vill förändra sina beteendemönster och göra saker på bättre sätt är ju att stå emot utveckling. Och det är ju en del av all kritik mot Xbox One. Allting ska vara likadant, förutom att man ökar några siffror i spec:sen. Så jävla bakåtsträvande och träigt.

Ang OSX/Fapple, etc: Vad hände när Steve Jobs lämnade Apple sist? Apple krashade. Steve Jobs kom tillbaka och resten vet ni ju. iPod, iPhone, iPad, iEtc. Blev en kultur. Nu är Steve Jobs borta. Om historien upprepas kommer Apple vara borta om 5-6 år. Men så är det ju med trender, för eller senare blir det som var trendigt gammalt. Och då är det inte hippt längre.

Sjävl så kommer jag göra som sist, jag kommer vänta ett tag tills det finns ett stort utbud av spel och ett lägre pris, tycker att det är så jävla puckat att betala massa pengar bara för att ha den först, när jag lika bra kan ha upplevelsen 7-8 månader senare.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Va?

Är inte sverige internationellt känd som den perfekta "early adopter" marknaden?

Vi ett litet, högutbildat och högteknologiskt land.

Alla smarta och duktiga företag vill ju lansera här först för att testa sina nya produkter....

.... jaha ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

Det är ju också fint att de hoppar över vårt land till förmån för Österrike, Irland och Nya Zeeland. Jag tycker vi borde varit bättre prioriterade och jag gissar på att köpkraften är starkare här. (Nya Zeeland kan jag förstå att de klumpat ihop med Australien, men de två andra, nej!)

Bra poäng. Om man relaterar till antalet invånare och BNP så borde alla tre länderna du nämnde ha sämre köpkraft än Sverige. (Jaha, de klumpade ihop NZ med AU)

Skrivet av SweFunc:

"Xbox One lanseras i bland annat USA, Australien, Storbritannien, Tyskland och Frankrike den 12 november".

Kan bli spiken i kistan i fler, beror på vilka länder det handlar om. ^^

I EU känns det iofs som att de tog de mest köpkraftigaste länderna men ändå

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Det är så mycket skitsnack om MS rent allmänt. Alla gnäller och surar. Det är MS som till stor del har fått datorvärlden till var den är idag. Fucking jävla legender.

Jag tror att One kommer att lyckas utan problem. De kanske tappar några lojala fans i början som de kanske får tillbaka senare. Det viktiga är alltid vilka spel och features som kommer att finnas tillgängliga och så kommer det alltid att vara. MS har tagit ett steg i sidled och ett framåt. Titta på hur mobilerna fungerar nuförtiden jämfört med 10 år sen. De är inte bara mobiler längre, de är plattformar för ett stort utbud av funktioner. Man kan göra liiiiite mer än att ringa nuförtiden. Därför tror jag på fetwin i det långa loppet.

Så vad har Sony att bjuda på i det långa loppet? Bättre prestanda. Lite finare pixlar, men frågan är egentligen hur mycket. Kanske jättstor skillnad. De spelen som släpps på båda konsolerna brukar oftast styras av minsta gemensamma nämnare för att de skall kunna hålla budget. Enligt Carmack så skall det vara lättare nu att få ut max på de olika konsolerna med små medel eftersom plattformarna är så pass lika. Då kan det vara så att PS4 spelen har övertag rent grafiskt redan inom det första året.

Windows 8 är en stor förbättring över Windows 7. Startskärmen är det enda som man kan klaga på, men med tangentbord så använder man den endast för att söka ett program och starta det. Så sjukt jävla smidigt. Att folk inte vill förändra sina beteendemönster och göra saker på bättre sätt är ju att stå emot utveckling. Och det är ju en del av all kritik mot Xbox One. Allting ska vara likadant, förutom att man ökar några siffror i spec:sen. Så jävla bakåtsträvande och träigt.

Ang OSX/Fapple, etc: Vad hände när Steve Jobs lämnade Apple sist? Apple krashade. Steve Jobs kom tillbaka och resten vet ni ju. iPod, iPhone, iPad, iEtc. Blev en kultur. Nu är Steve Jobs borta. Om historien upprepas kommer Apple vara borta om 5-6 år. Men så är det ju med trender, för eller senare blir det som var trendigt gammalt. Och då är det inte hippt längre.

Sjävl så kommer jag göra som sist, jag kommer vänta ett tag tills det finns ett stort utbud av spel och ett lägre pris, tycker att det är så jävla puckat att betala massa pengar bara för att ha den först, när jag lika bra kan ha upplevelsen 7-8 månader senare.

¿Que? Du tappade mig på liknelsen med mobiltelefoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Avstängd

Missar julhandeln.
Lyckat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Hur tänker du där?

W8 som os är mkt bra på flera sätt. Dock så är inte MUI en del av det som är bra. Det jag tycker är mest oroväckande är att de vill gå mot apples affärsmodell med en egen store där mjukvara säljs, som de kontrollerar, och ska ha intäkter på.. Hej då öppenhet!

Men nu var hu inte detta en w8 tråd..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Är det? Sen när vinner en Citroen över en Koenigsegg i körglädje och prestanda?

Prestanda och körglädje. Visst är det PS4 som representerar Koenigsegg då? Fast billigare än en Citroen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Prestanda och körglädje. Visst är det PS4 som representerar Koenigsegg då? Fast billigare än en Citroen.

Haha, det har du rätt i. I alla fall i prestanda. Körglädje är det nog ganska lika. Det var en ren återtrollning av mig, haha =).

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Haha, det har du rätt i. I alla fall i prestanda. Körglädje är det nog ganska lika. Det var en ren återtrollning av mig, haha =).

Hehe ja körglädjen är garanterat densamma

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Jag var mer intresserad av motargument. Inte bara ett statement utan något att luta det på.

Du menar, för att ta ett exempel, att Apple bara är design som kommer gå ur tiden. Det där om något är väl ett antagande som inte lutar på något?

Jag kan ju inte ge motargument till något som existerar i din fantasi, allt du skrev saknade ju grund och motstycke. Eller kan du se in i framtiden?
*Foliehatt på*

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goldmund:

Inte nog med att det kommer senare till Sverige, hela asien kommer den att släppas "late 2014", vilken troligtvis betyder att det inte släpps i Japan, Korea, Hong kong mycket senare än andra. Xbox har redan en ganska låg marnadsandel i asien, nu får den säkert en mikroskopisk andel i asien.
Vad tänker dem med?

Ganska låg, den är duktigt låg, speciellt i Japan.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Spelar väl ingen roll. Vill man ha den så skaffar man den när den väl släpps. Nån månad hit eller dit....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Spelar väl ingen roll. Vill man ha den så skaffar man den när den väl släpps. Nån månad hit eller dit....

Det spelar roll för kvartals rapports siffrorna samt att julhandeln är den största köp hysterin på året. Missar då MS startskottet så kommer garanterat många istället för att köpa Xbox köpa PS4 till sina barn eller sig själva. Men Ms kommer inte falla på det men dom kommer släpa efter .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Märkligt att de inte lägger mer resurser på att få ut den på marknaden innan jul. Med tanke på hur mycket kritik som de redan fått utstå kring Xbone, så bör det rimligtvis vara affärsstrategiskt riktigt att fortsättningsvis gå tämligen långt för att vara de presumtiva kunderna till lags, och det kan ju inte heller vara fel att undvika att ge Sony det försprång det ganska ofelbart borde innebära om de lyckas få ut PS4 till julhandeln.

Ja, man får väl se. För min del är det egentligen egalt, är inte så värst tänd på någon av konsollerna.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Märkligt att de inte lägger mer resurser på att få ut den på marknaden innan jul. Med tanke på hur mycket kritik som de redan fått utstå kring Xbone, så bör det rimligtvis vara affärsstrategiskt riktigt att fortsättningsvis gå tämligen långt för att vara de presumtiva kunderna till lags, och det kan ju inte heller vara fel att undvika att ge Sony det försprång det ganska ofelbart borde innebära om de lyckas få ut PS4 till julhandeln.

Ja, man får väl se. För min del är det egentligen egalt, är inte så värst tänd på någon av konsollerna.

Dom borde sälja rättigheterna till Samsung, de hade garanterat gjort ett bättre jobb.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Tycker det här med att släppa hårdvara på senaste tiden verkat som ett problem för Microsoft. Surface var det ju samma sak med, och det tog ju ett ganska bra tag innan den kom till sverige.
Sen att ingen köpte någon surface RT direkt var väl inte så oväntat heller egentligen.
Med Xbox one så satsar ju ms på den större Marknaden World wide, så säljer den bra där så kommer den förmodligen sälja bra i sverige också när den väl släpps.
Men det känns ju ändå som ett litet misstag av Ms att inte lova det de håller, som med allt annat de lanserat på senare tid. Folk orkar ju inte med hur mycket som helst ^^

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Däremot har vi ändå en stor marknad. Speciellt när det kommer till elektronik.

Sverige är en pyttemarknad jämfört med de länderna som xbox one lanserar först i

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matte70:

Sverige är en pyttemarknad jämfört med de länderna som xbox one lanserar först i

För att vi svenskar förstår att ps4 är det bättre valet:p

Permalänk
Skrivet av combatzone:

För att vi svenskar förstår att ps4 är det bättre valet:p

För att vi är jävligt få. Vilken konsol vi väljer kommer inte spela minsta roll i det stora kriget.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

För att vi svenskar förstår att ps4 är det bättre valet:p

Bättre valet för vem? Alla är olika och alla har olika behov. Tycker hela diskussionen är löjlig. Det handlar om tvspel, var och en köper den konsoll som passar bäst. Att sitta och försöka övertyga varandra vilken som är bäst påminner mer och ett gäng 3 åringar i en sandlåda

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Du menar, för att ta ett exempel, att Apple bara är design som kommer gå ur tiden. Det där om något är väl ett antagande som inte lutar på något?

Om man tittar till Sverige, när iPhone kom, så var det en statussymbol. Eftersom tiden gick, så skaffade sig fler och fler den. Statusen urvattnades och det är inte lika hett längre. Sven-Erik Njursjö från balltorp sitter och leker med sen iPhone när han puttrar omkring i sin EPA-traktor. Hipsters anammade iLife med alla dess olika devices. Förr eller senare blir allt som är hippt, gammalt. Trenden dör och en ny påbörjas. Innan så reagerade man när någon hade fått sin nya iPhone och ville kolla, nu så kommer det knappt en axelryckning. iStuff har blivit mainstream och det hände redan för nått år sedan.

Jag sa aldrig att Apple bara var design, den tolkningen har du själv lagt in.

*** raderat ***

Visa signatur

Hur många datorer är för många?