Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Apple har verkligen lyckats med dig. Du är helt borta.

Gissa varför dom har lyckats? för att jag har testat båda och valt den bästa vägen.

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Alla gillar inte iPhone. Det är faktiskt inte iOS jag stör mig på,
det är att iPhone är obekväm att hålla i, inte jätte snygga heller (förutom iPhone 5).

Inget argument säger du? Vad är dina argument då?
Du säger bara att det är mycket bättre men varför är det bättre? Motivera.

Vet inte om du läser varje post men jag har redan förklarat.

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Gissa varför dom har lyckats? för att jag har testat båda och valt den bästa vägen.

Bästa för dig i så fall. För vad DU tycker är bäst eller vad DU gillar mest
måste inte vara samma som vad JAG gillar/tycker är bäst.
Säg aldrig att något är bättre än annat om det är ur personlig åsikt du talar från.
Sen är inte t.ex Android eller Android-baserade mobiler dåliga bara för att just du
råkat få ett måndagsexemplar eller valt en kass lur.

Jag har också testat båda, men jag avskyr iPhone, avskyr väldigt många lurar faktiskt.
Dina argument tidigare är helt värdelösa. Min HTC One dominerar över iPhone
när det gäller spelupplevelse (tycker jag) samt att lyssna på musik, den är MINST lika
"smooth" som iPhone om inte mer, har inte fått ett enda ryck/lagg någonsin.
Låt mig gissa, du jämför iPhone med senaste iOS med en Android lur från 2011 som kör 2.3?
Har jag rätt eller har jag rätt?

Permalänk
Medlem

hehe jag gillar kriget här mellan Android och iOS. Min första smartphone var iPhone 4 och sen när jag bytte till Samsung GS3 sa jag till mig själv aldrig mer iOS! Android är så mycket bättre på många punkter!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Bästa för dig i så fall. För vad DU tycker är bäst eller vad DU gillar mest
måste inte vara samma som vad JAG gillar/tycker är bäst.
Säg aldrig att något är bättre än annat om det är ur personlig åsikt du talar från.
Sen är inte t.ex Android eller Android-baserade mobiler dåliga bara för att just du
råkat få ett måndagsexemplar eller valt en kass lur.

Jag har också testat båda, men jag avskyr iPhone, avskyr väldigt många lurar faktiskt.
Dina argument tidigare är helt värdelösa. Min HTC One dominerar över iPhone
när det gäller spelupplevelse (tycker jag) samt att lyssna på musik, den är MINST lika
"smooth" som iPhone om inte mer, har inte fått ett enda ryck/lagg någonsin.
Låt mig gissa, du jämför iPhone med senaste iOS med en Android lur från 2011 som kör 2.3?
Har jag rätt eller har jag rätt?

Vet du vad du gör nu? du skriver dina personliga åsikter nu. Nu skriver du att din htc one är bättre.. dubbelmoral.

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Vet du vad du gör nu? du skriver dina personliga åsikter nu. Nu skriver du att din htc one är bättre.. dubbelmoral.

Du måste skoja med mig? Seriöst? betalar Apple dig?

Jag körde stenhårt Android förut och har testat från billigaste skiten till HTC oneX sen fick det bli Iphone5 för mig, det finns fortfarande vissa saker som Iphone verkligen inte lever upp till.

Sen att du tycker det är bäst antar jag att 99,9% av SweC eller jag svenska befolkningen skiter i då du verkar besitta samma kunskap om detta som min son på snart 4år (Alltså ingen)

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Jag tänker också byta plattform fast från iOS (Har en iPhone 5) till Android. Jag funderar också på en Nexus 4 även fast den känns gammal.

Permalänk
Skrivet av Toke:

Jag tänker också byta plattform fast från iOS (Har en iPhone 5) till Android. Jag funderar också på en Nexus 4 även fast den känns gammal.

Jag köpte en Nexus 4 tidigare i sommar och den känns inte gammal. För vad den kostar får man mycket mobil för pengarna. Sen får man givetvis vara medveten om att man inte får allt, den bästa kameran t.ex. Annars kan man vänta på nästa Nexus från Google, den verkar dock bli ännu större.

Till er andra som disskuterar ios/iphone vs android; denna tråden handlade om en android-lur som ersättare för en windows-lur. Folk tycker olika, acceptera det. TS har gjort sitt val.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Bästa för dig i så fall. För vad DU tycker är bäst eller vad DU gillar mest
måste inte vara samma som vad JAG gillar/tycker är bäst.
Säg aldrig att något är bättre än annat om det är ur personlig åsikt du talar från.
Sen är inte t.ex Android eller Android-baserade mobiler dåliga bara för att just du
råkat få ett måndagsexemplar eller valt en kass lur.

Jag har också testat båda, men jag avskyr iPhone, avskyr väldigt många lurar faktiskt.
Dina argument tidigare är helt värdelösa. Min HTC One dominerar över iPhone
när det gäller spelupplevelse (tycker jag) samt att lyssna på musik, den är MINST lika
"smooth" som iPhone om inte mer, har inte fått ett enda ryck/lagg någonsin.
Låt mig gissa, du jämför iPhone med senaste iOS med en Android lur från 2011 som kör 2.3?
Har jag rätt eller har jag rätt?

Eller hur. Alla jämför iphone med en samsung för tusenlappen med 2.3. Vafan liksom. Iphone kostar 6000kr, klart man inte kan jämföra dem.
Min nexus 4 flyter på som smör. Riktigt nöjd är jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toke:

Jag tänker också byta plattform fast från iOS (Har en iPhone 5) till Android. Jag funderar också på en Nexus 4 även fast den känns gammal.

Nexus 4 tycker jag är ganska ny ändå. helt ok. Snapdragon s4 pro är fortfarande väldigt snabb och uppdateringarna lär hänga med ett bra tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Jag köpte en Nexus 4 tidigare i sommar och den känns inte gammal. För vad den kostar får man mycket mobil för pengarna. Sen får man givetvis vara medveten om att man inte får allt, den bästa kameran t.ex. Annars kan man vänta på nästa Nexus från Google, den verkar dock bli ännu större.

Till er andra som disskuterar ios/iphone vs android; denna tråden handlade om en android-lur som ersättare för en windows-lur. Folk tycker olika, acceptera det. TS har gjort sitt val.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är priset och att det är stock-android som lockar. I förlängningen så kommer jag skaffa en Asus Padfone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Ett forum är till för att diskutera. Jag har inte ett dugg sämre beteende än någon annan i den här tråden. Men jag förstår dig, du vill starta flamewar.

Inte alls. Däremot TYCKER JAG att det verkar som att du vill starta flamewar. JAG skaffade mig uppfattningen av att du var den som skapade problem och klagade på andra när du inte förstod.

Baserat på dina tidigare svar till andra i tråden så tydliggör jag, det här är MINA åsikter.

OnT: Som alla andra skriver så rekommenderar jag Nexus 4, extremt prisvärd och stock Android. Ska inte gå in på iOS vs Android för det är enligt mig så är det patetiskt, iOS är år bakom.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Avstängd

valfri high end mobil med cyanogenmod eller nexus 4

Permalänk
Medlem

Facebook Messenger går ju att köra på valfri Androidmobil så ja, Nexus är det som gäller.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

"Jag började att hjälpa TS eftersom jag tycker IOS är bättre, men egentligen är det inte bara vad jag tycker det är också faktiskt fakta."

Vad betyder det? att du ska kolla i första inlägget, att android upplevs mer hackigt är det inte ett stort problem menar du? då pratar jag om du har appar öppna eller bara surfar osv. Är det inte ett större problem än att ios har lite mindre funktioner som knappt ändå inte skulle användas? jag skrattar inte med dig jag skrattar på dig

I dina inlägg finns din åsikt, ingen fakta. Du säger att din åsikt är fakta, men det blir inte sant bara för att du tror på det.
Android är inte ett dugg hackigt, och har inte varit på länge, såvida du inte sitter på dålig hårdvara. Efter att JB kom flyter allt som smör, oavsett om man sitter och multitaskar mellan fem-tio appar. Själv hade jag inga problem med 4.0 heller, men det bästa har ändå blivit ännu bättre.
Eftersom det är ett icke-existerande problem är det ju självklart en nackdel att iOS har färre funktioner, är mer låst och är osmidigare samt mindre logiskt för någon som någonsin har använt en dator med ett vettigt OS.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

"Jag började att hjälpa TS eftersom jag tycker IOS är bättre, men egentligen är det inte bara vad jag tycker det är också faktiskt fakta."

Vad betyder det? att du ska kolla i första inlägget, att android upplevs mer hackigt är det inte ett stort problem menar du? då pratar jag om du har appar öppna eller bara surfar osv. Är det inte ett större problem än att ios har lite mindre funktioner som knappt ändå inte skulle användas? jag skrattar inte med dig jag skrattar på dig

Mer herregud! SÄG HUR DET ÄR BÄTTRE OCH BEVISA DET! ska det va så svårt?
Källa på det fetmarkerade?
Har du jämfört med en samsung för 1000kr? Du måste jämföra med stock android och inte med tillverkar "skal". För att göra det måste du testa en nexus. Annars testar du bara det samsung släppt. Även om det baseras på android är det tillräckligt stora skillnader för att kalla det android.... tycker jag.

ONT:
Nexus 4 är en riktigt grym mobil. Android stock är lätt det bästa operativsystemet enligt mig. Flyter på riktigt grymt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZaInT:

I dina inlägg finns din åsikt, ingen fakta. Du säger att din åsikt är fakta, men det blir inte sant bara för att du tror på det.
Android är inte ett dugg hackigt, och har inte varit på länge, såvida du inte sitter på dålig hårdvara. Efter att JB kom flyter allt som smör, oavsett om man sitter och multitaskar mellan fem-tio appar. Själv hade jag inga problem med 4.0 heller, men det bästa har ändå blivit ännu bättre.
Eftersom det är ett icke-existerande problem är det ju självklart en nackdel att iOS har färre funktioner, är mer låst och är osmidigare samt mindre logiskt för någon som någonsin har använt en dator med ett vettigt OS.

Jo faktan finns där men jag hade inte bevisat den. Det är skillnaden.

android behandlar UI rendering grymt dåligt.

exempel på flytet: http://www.youtube.com/watch?v=x0UGC509Ap8

--
googla jellybean lag så ser du hur mycket som helst. iOS kommer klå Android lätt :). iOS har mycket fler apps. Android har ju även kopierat massa, tex att kunna zooma in och ut. iOS är mer simpelt uppbyggt som gör det enklare för okunniga att bara tuta och köra!

att iOS är mer smooth är fakta men resten är mina åsikter. Håll med eller inte men jag tycker så.

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Jo faktan finns där men jag hade inte bevisat den. Det är skillnaden.

android behandlar UI rendering grymt dåligt.

exempel på flytet: http://www.youtube.com/watch?v=x0UGC509Ap8

--
googla jellybean lag så ser du hur mycket som helst. iOS kommer klå Android lätt :). iOS har mycket fler apps. Android har ju även kopierat massa, tex att kunna zooma in och ut. iOS är mer simpelt uppbyggt som gör det enklare för okunniga att bara tuta och köra!

att iOS är mer smooth är fakta men resten är mina åsikter. Håll med eller inte men jag tycker så.

Android 3.0 är flera år gammalt, återigen gör du en helt felaktig jämförelse. Du har fortfarande inte kommit med fakta. Ska vi börja jämföra iPhone 3 mot Samsung Note II eller? Det är nämligen samma klass på den jämförelsen. iOS "kommer" klå Android? Nej, faktum är att iOS 7 ser tragiskt ut, till och med flertalet Appleanvändare och fanatiker håller med om det.
"Kopierat" zoom? Nu börjar du bli riktigt desperat märker jag. Med en iPhone kan du t.ex. inte bara koppla in mobilen till datorn och kopiera filer från telefonen, hur pedagogiskt eller enkelt är det på en skala? Inte ett dugg.
Android har mycket fler gratisappar, så det är ingen som är vinnare på den fronten.
iOS har inte ens ett ordentligt skrivbord eller widgets, bara det är en dealbreaker.

Att iOS för flera år sedan HADE bättre flyt stämmer. Ska vi jämföra Windows 7 med MacOS 7 eller? Också en precis likadant felaktig jämförelse. Dina åsikter är dina åsikter, men de är inte fakta.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZaInT:

Android 3.0 är flera år gammalt, återigen gör du en helt felaktig jämförelse. Du har fortfarande inte kommit med fakta. Ska vi börja jämföra iPhone 3 mot Samsung Note II eller? Det är nämligen samma klass på den jämförelsen. iOS "kommer" klå Android? Nej, faktum är att iOS 7 ser tragiskt ut, till och med flertalet Appleanvändare och fanatiker håller med om det.
"Kopierat" zoom? Nu börjar du bli riktigt desperat märker jag. Med en iPhone kan du t.ex. inte bara koppla in mobilen till datorn och kopiera filer från telefonen, hur pedagogiskt eller enkelt är det på en skala? Inte ett dugg.
Android har mycket fler gratisappar, så det är ingen som är vinnare på den fronten.
iOS har inte ens ett ordentligt skrivbord eller widgets, bara det är en dealbreaker.

Att iOS för flera år sedan HADE bättre flyt stämmer. Ska vi jämföra Windows 7 med MacOS 7 eller? Också en precis likadant felaktig jämförelse. Dina åsikter är dina åsikter, men de är inte fakta.

ser tragiskt ut eller inte, det kommer vara smidigare allafall.Jag sa ju heller vilken Android version. Jag har testat en jellybean 4.2 och en ios 6 och jag upplever android mycket mer hackigt, många andra upplever dessama.

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

ser tragiskt ut eller inte, det kommer vara smidigare allafall.Jag sa ju heller vilken Android version. Jag har testat en jellybean 4.2 och en ios 6 och jag upplever android mycket mer hackigt, många andra upplever dessama.

Du måste testa med en nexus. Annars är det ingen idé att testa. Det blir inte android du testar utan tillverkar skalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

ser tragiskt ut eller inte, det kommer vara smidigare allafall.Jag sa ju heller vilken Android version. Jag har testat en jellybean 4.2 och en ios 6 och jag upplever android mycket mer hackigt, många andra upplever dessama.

Du visar återigen att du inte har fakta utan enbart åsikter, som är baserade på dina få upplevelser (som inte ens verkar ha skett i verkliga livet, isåfall skulle du tagit upp det tidigare). Men okej;
Många upplever iOS som osmidigare, att Android iom. JB flyter bättre än iOS 6 och dessutom att Android är överlägset både i form och funktion.
Att Androidsystemet är fullständigt moddningsbart, öppnare by default och med root fullständigt fritt är också något som uppskattas av folk som vill ha lite valfrihet och inte bara nöjer sig med en enda halvdan modell som kostar så mycket mer än de smakar.
Att Apple är så desperata att de måste stämma andra tillverkare för att ha "kopierat" dem, när hela deras affärsidé är att kopiera andras gamla idéer och lägga ett blankvitt skal på, visar att de liksom du febrilt greppar efter halmstrån då de inte längre har någonting nytt att komma med.
iOS7 ser ut som en blandning mellan WP och Android, och även där ser vi tydligt hur hopplöst efter Apple är.
Att inte kunna skicka filer via Bluetooth, att inte kunna välja ringsignaler i telefonen, att inte kunna backupa utan specialmjukvara, mängden självklara saker som iOS saknar går att lista i oändlighet.

Men du klänger dig fast vid ditt döende system med näbbar och klor, skriker "FLAMEWAR!" så fort någon försöker påpeka för dig att din lilla tuggummivärld inte är verkligheten, eftersom din älskling iOS ligger så långt efter på alla fronter att det är löjligt att ens påstå något annat.
För visst är det jobbigt att ha fel, att ha en åsikt som man håller fast vid och sen bli motbevisad gång på gång.
"MEN JAG TYCKER SÅ SÅ DET ÄR SÅ!". Det skriker curlingbarn. Kom med fakta istället för åsikter om vi ska ha en seriös debatt. Det här är en tråd om att välja Androidmobil, så vem släpade in dig här överhuvudtaget egentligen?

Ät nu mitt lilla troll, för nu har jag matat dig så att det räcker för dagen.

Skrivet av foxzox7:

Du måste testa med en nexus. Annars är det ingen idé att testa. Det blir inte android du testar utan tillverkar skalet.

Även med tillverkarskal flyter allt på bra efter JB. Både Sense och TouchWiz. Men du har rätt i sak.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd
Skrivet av foxzox7:

Du måste testa med en nexus. Annars är det ingen idé att testa. Det blir inte android du testar utan tillverkar skalet.

Tro mig eller ej men jag testade det faktiskt på en nexus.

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Även med tillverkarskal flyter allt på bra efter JB. Både Sense och TouchWiz. Men du har rätt i sak.

Njae, samsung ska ha lite problem. Men personligen gillar jag android stock mest!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Tro mig eller ej men jag testade det faktiskt på en nexus.

Ej!
Vilken nexus då? Nexus one. Eller någon i butik med massa skit installerat?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av foxzox7:

Ej!
Vilken nexus då? Nexus one. Eller någon i butik med massa skit installerat?

nexus 7

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Jag läste inte hela din wall of text/särskrivning men jag läste bara första raden och jag har ju redan bevisat det?

Du läste inte inlägget överhuvudtaget isåfall, jag särskriver inte. Du har inte bevisat någonting mer än att du är ett troll.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

ser tragiskt ut eller inte, det kommer vara smidigare allafall.Jag sa ju heller vilken Android version. Jag har testat en jellybean 4.2 och en ios 6 och jag upplever android mycket mer hackigt, många andra upplever dessama.

Jag tycker flytet är detsamma. Din länk med test på 3.0 är dumt. När vi ändå snackar flyt så är iPhone 4 med iOS 6 otroligt seg bara för att visa att iOS inte är laggfritt.

Dessutom anser jag att det man kan använda luren till är viktigare än flytet. iOS är som att ha en Formel 1 bil på en parkeringsplats, begränsat. Går inte att använda skiten enligt mig. Sedan att allt är så extremt ologiskt gör inte saken lättare.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Särskrivning eller inte, det är ett wall of text, sluta anmärk på orden. Jag är inte ett dugg mer troll än vad du är med dina vällingosande åsikter.

Du påstod något totalt felaktigt som visade att du inte hade läst mitt inlägg, det är inte att märka ord, det är att påpeka att du inte har något konkret att uttala dig om.
Den första delen av mitt inlägg är skriven precis som samtliga dina inlägg, med mina åsikter skrivna som fakta, taget ur luften.
Hade du läst det hade du förhoppningsvis förstått det. Du uppvisar många karaktäristiska kännetecken för att vara ett troll, dessutom talar "februari 2013" inte till din fördel heller.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Du påstod något totalt felaktigt som visade att du inte hade läst mitt inlägg, det är inte att märka ord, det är att påpeka att du inte har något konkret att uttala dig om.
Den första delen av mitt inlägg är skriven precis som samtliga dina inlägg, med mina åsikter skrivna som fakta, taget ur luften.
Hade du läst det hade du förhoppningsvis förstått det. Du uppvisar många karaktäristiska kännetecken för att vara ett troll, dessutom talar "februari 2013" inte till din fördel heller.

Det här är helt OT men måste bara veta! Hur gammal är du. Vill veta för du har varit med sen 2001.

Permalänk
Skrivet av ZaInT:

Du visar återigen att du inte har fakta utan enbart åsikter, som är baserade på dina få upplevelser (som inte ens verkar ha skett i verkliga livet, isåfall skulle du tagit upp det tidigare). Men okej;
Många upplever iOS som osmidigare, att Android iom. JB flyter bättre än iOS 6 och dessutom att Android är överlägset både i form och funktion.
Att Androidsystemet är fullständigt moddningsbart, öppnare by default och med root fullständigt fritt är också något som uppskattas av folk som vill ha lite valfrihet och inte bara nöjer sig med en enda halvdan modell som kostar så mycket mer än de smakar.
Att Apple är så desperata att de måste stämma andra tillverkare för att ha "kopierat" dem, när hela deras affärsidé är att kopiera andras gamla idéer och lägga ett blankvitt skal på, visar att de liksom du febrilt greppar efter halmstrån då de inte längre har någonting nytt att komma med.
iOS7 ser ut som en blandning mellan WP och Android, och även där ser vi tydligt hur hopplöst efter Apple är.
Att inte kunna skicka filer via Bluetooth, att inte kunna välja ringsignaler i telefonen, att inte kunna backupa utan specialmjukvara, mängden självklara saker som iOS saknar går att lista i oändlighet.

Men du klänger dig fast vid ditt döende system med näbbar och klor, skriker "FLAMEWAR!" så fort någon försöker påpeka för dig att din lilla tuggummivärld inte är verkligheten, eftersom din älskling iOS ligger så långt efter på alla fronter att det är löjligt att ens påstå något annat.
För visst är det jobbigt att ha fel, att ha en åsikt som man håller fast vid och sen bli motbevisad gång på gång.
"MEN JAG TYCKER SÅ SÅ DET ÄR SÅ!". Det skriker curlingbarn. Kom med fakta istället för åsikter om vi ska ha en seriös debatt. Det här är en tråd om att välja Androidmobil, så vem släpade in dig här överhuvudtaget egentligen?

Ät nu mitt lilla troll, för nu har jag matat dig så att det räcker för dagen.

Även med tillverkarskal flyter allt på bra efter JB. Både Sense och TouchWiz. Men du har rätt i sak.

Backup gör du via iCloud, enkelt och smidigt. Och det följer med ifrån början, finns även Dropbox som automatiskt lagrar dina foton, precis som på Android. Egna ringsignaler kan du inte välja i telefonen det har du rätt i, men man kan fixa det genom iTunes. Att inte skicka filer via blutooth stämmer, men hur ofta använder man det? Jag gör det aldrig på min HTC One X.

En sak som verkligen har fattats i iOS och man har fått jailbreaka för är en snabbmeny för inställningar som 3G, Wifi, ljusstyrka och så vidare. Det ska ju komma nu äntligen.
Något som verkligen saknas i Android är möjlighet att streama. Med iOS är det enkelt. Airplay byggs in i de flesta förstärkare och har man inte tillgång till detta är det bara att köpa en Apple TV som är kompatibel med alla nyare iOS enheter. Starta Spotify, Netflix eller vad som och skicka enkelt över det via Airplay.
Med Android är det inte riktigt lika enkelt, men inte omöjligt. Det går att dela filer via DLNA, eller ifall man köper en apparat. Men den apparaten är bara kompatibel med just det märket, som Samsung Allshare, och bara tillgängligt för de nyaste topptelefonerna. Byter du märke måste du köpa en ny apparat. Du kan köra via MHL adapter, men vem vill det egentligen? Du måste ha en mellan TVn och telefonen och en till väggen för laddaren.

Där Android triumferar är med möjligheterna att ställa in och anpassa hur UIt ska se ut. Det är väldigt enkelt och det finns flera appar att ladda ner via Play Store. Eller helt enkelt via root slänga in en helt ny rom. iOS är inte alls lika bra här, men ändå inte helt hopplös. När jag hade en iPhone 4 så körde jag Windows Phone UI på den, gick riktigt smidigt. La till extra knappar vid multitaskmenyn med mera. Utforskade det inte något närmre.

En sak som är helt värdelöst på Android är uppdateringarna. Man måste iprincip köpa en Nexus telefon ifall man vill ha uppdateringar en längre tid. Men det är ju inte det som är poängen med Android som kör med valfrihet som ledord. Min HTC One X som var top of the line förra året ligger i gränslandet till att få version 5.0. Kanske, kanske inte. Min tre år iPhone 4 som mamma har fått ta över ska däremot få version 7.0. Då har det fått vara med om fyra stora versionsnummer, tillskillnad på Androiden som kanske bara får vara med om ett.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se