Permalänk
Medlem

Amazon har stoppad försäljningen av SimCity då servrarna är för ostabila

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130307/simcity-katastrofen-amazon-stanger-av-digital-nedladdning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Amazon har stoppad försäljningen av SimCity då servrarna är för ostabila

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130307/simcity-katastrofen-amazon-stanger-av-digital-nedladdning

Skickades från m.sweclockers.com

Amazon har inga problem att sälja det mig, click baiters gonna click bait.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Sista gången jag NÅGONSIN köper ett spel ifrån EA, inte konstigt att folk laddar ner deras SKIT!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

Kul spel kom in på en gång <3 ea

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Är det fler som kan spela idag? Trots att spelet släppts i UK?

Permalänk
Medlem

Något som är "ground breaking" med 5an (nej, inte onlineläget)?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dwightschrute:

simcity-burning-a-warning-to-microsoft-sony-and-all-publishers-on-the-dangers-of-always-online-drm

Polygon har uppdaterat sin review, 4/10
http://www.polygon.com/game/simcity-2013/2630

Gamespot 5/10
http://www.gamespot.com/simcity/reviews/simcity-review-640501...

IGN verkar ændra på sig också
http://www.ign.com/articles/2013/03/04/simcity-review-in-prog...

Att folk har mage att stødja EA.

Ubisoft - Online DRM, BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU BOJKOTTA!
EA - JAAAAA :D:D:D
Blizzard - JAAAAA :D:D:D

ahaha fyfan va skönt! Detta var nog det bästa som kunde hända, att EA fuckade upp megarejält, inte bara lite utan massivt så att även alla de stora sidorna sänker sina betyg, eller ge dåligt bara för att dom aldrig skärper sig. Äntligen verkar det som, har både kunder och journalister tröttnat.

Jag hoppas verkligen att detta ger någon förändring.

Dessvärre verkar EA vilja tysta kritiken via censur, denna har postats innan men är väl värd att titta på igen, se här hur dom hanterar betalande kunder.
http://imgur.com/gallery/8gNl2

Och på metacritic fortsätter betyget att sjunka:
http://www.metacritic.com/game/pc/simcity

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar som att EA har stängt av Cheetah-speed O.o

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9341807.page

Citat:

* Disabled Cheetah speed. Cheetah speed is now the same as llama speed.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Något som är "ground breaking" med 5an (nej, inte onlineläget)?

Det skulle väl vara att ingen får spela.

Nä men skämt åsido, det är väl regionerna som inte har använts vad jag känner till i alla fall. Inte i den graden som finns i Simcity. Man bygger ju inte bara en stad, utan flera nätverkande samhällen som delar på viktiga, stora, dyra anordningar.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Inaktiv

Varför måste ni löjliga småbarn ta så personligt illa upp för att det är server problem? Ni fattar väl skillnaden på varför vissa spel inte har det problemet? Jag kan lova att det inte är för att spelen med en 20:e del av simcity/diablo 3's spelarbas också råkar ha mycket bättre server-ingenjörer..

Sedan, hur kan man betygsätta ett spel på hur deras servrar är första dagarna? Bör man inte kunna jämföra betyg av ett spel utan att behöva kolla datum på recensionen? Jag har väldigt svårt att förstå hur ett spels betyg kan bero på server-stabiliteten direkt efter release.. Självklart hade detta varit löst med att låtit spelet varit offline - men det är inte den typen av spel som de ville skapa, så om det är just DRM du finner avsmak för så låt bli spelet och klaga inte på första dagarnas server-stabilitet..

Jag håller med om att det är jävligt tråkigt att det inte fungerar speciellt bra.. men min tröja blir inte blöt för det och får ingen instinkt att helt plötsligt bojkotta ett företag.. Jag spelar de spel jag tycker är roliga och intressanta, jag skiter fullständigt i utgivarna bakom utvecklarna... Börjar/slutar jag köpa spel beroende på namnet på spelutgivaren så ska jag nog sluta spela helt och hållet.

Börjar undra om det är mig det är fel på, och ja jag ser ironin i att klaga på klagomål.

Permalänk
Medlem

Om man bortser från det plågeri som krävs att över huvud taget komma in i själva spelet (jag såg faran och köpte även Euro Truck Simulator 2 som jag istället kör) så är det lilla jag hunnit få ett grepp om inte direkt positivt.

Jag kom in på tutorialen och körde ett par moment innan jag kastades ur, och när jag gjorde det kom jag till läget att jag kunde skapa en ny stad. Jag kom inte vidare in i ett spel (servrarna gav vika) men jag klickade mig runt bland kartorna och såg bara förskapade världar. Tillsammans med tutorialen och de filmer man sett från spelet så är min initiala känsla att det här är "Sim City - Kids Edition", långt ifrån komplexiteten från de tidigare Sim City-spelen - som stundom var riktigt svåra att bemästra. Hoppas bara att jag kommer in i spelet och kan utforska det på egen hand...

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon146897:

Jag håller med om att det är jävligt tråkigt att det inte fungerar speciellt bra.. men min tröja blir inte blöt för det och får ingen instinkt att helt plötsligt bojkotta ett företag.. Jag spelar de spel jag tycker är roliga och intressanta, jag skiter fullständigt i utgivarna bakom utvecklarna... Börjar/slutar jag köpa spel beroende på namnet på spelutgivaren så ska jag nog sluta spela helt och hållet.

Börjar undra om det är mig det är fel på, och ja jag ser ironin i att klaga på klagomål.

Finns ganska många människor som inte vill köpa produkter av företag som ljuger för och censurerar sina kunder.
Ett företag säljer alltså en produkt som inte fungerar, och vägrar sen att ge pengarna tillbaks, klagar man på forumet riskerar man att få det kontot bannat. Och säkerligen ligger sitt Originkonto också i fara.

Läs på lite om EA och hur dom hanterar sina kunder, det är ju därför folk är förbannade. Detta är ju inte en enstaka händelse. Men så kommer någon med din inställning "jag skiter i företaget, och hur dom hanterar sina kunder och anställda, bara jag får mitt, sen om jag inte får mitt så betalar jag bara en gång till, så kanske nästa gång?" Tänk till lite, det finns ju en shitload av skandaler och skräp om EA, mer än bara fjortisrant. Genom att fortsätta handla och inte protestera, så uppmuntrar man bara till mer skit i framtiden.
Oavsett om du vill eller inte, så har du ett ansvar som kund, sen att du väljer i att skita i det är såklart din rättighet, men likväl dumt som fan.

Permalänk
Medlem

Jag ville förboka spelet. Men efter mina erfarenheter med Diablo vet jag;
-Att det går att få tag i butik om man kan offra en 100:- extra vilken dag som helst efter release datum.
- Den första helgen med online krav är bara att glömma
- Det kommer spottas ut patchar de första veckorna för att fixa de värsta buggarna. - De är redan uppe i 1.2 i SimCity.

Jag har suttit och tittar på ett par streams i förgår och igår och har sett ett antal buggar som jag inte kommer att acceptera. Typ recycle centraler som "tappar" sina expansionspunkter och måste rivas för att få tillbaka, en helt oacceptabel bugg!

Så det kommer bli en helg med tjejen istället och kanske ett köp nästa vecka. Men jag är så glad att jag hade tålamod för en gångs skull.

Visa signatur

Ryzen 5 1600X @ 3.6 GHz | ZOTAC GeForce GTX 970 4GB AMP! Extreme | 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS PRIME B350M-A | Corsair HX520 520W | Fractal Design Define R4 |

Synology DS1812+ | 8x WD red 4TB |
Synology DX510 | 5x WD red 4TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Good news, Mayors -- we just added a brand new #SimCity server: Europe East 3. Hop on and start building.

De gör allt de kan iaf.

Kunde lira 8h totalt igår, helt fantastiskt spel!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Verkar vara helt omöjligt att gå igång den stad jag byggde på igår, står bara "Unable to load city at this time. Please try again." Försöker man igen så hänger klienten. Är väl 20 timmar sen jag spelade på den staden nu, och jag har försökt som fan att komma in i den igen men det går bara inte.

Permalänk
Medlem

Skrev under detta, hoppas fler gör samma sak.

https://www.change.org/petitions/electronic-arts-inc-remove-a...

Visa signatur

FT02B • HX620W • P5E Deluxe @ PL11 • Yorkfield Q9450 C1 lappad @ 440x7,5 = 3,3GHz @ 1,380V w/ NH-D14 • 2x2 + 2x1 GB DDR2 @ 880MHz 5-5-5-18 • Palit 55nm GTX260 Sonic • Xonar DX • 36GB Raptor • 3TB Caviar Green • U2713HM • W7 x64 • Ikari Laser • Sidewinder X6

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

…på ett off-topic-spår.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Det ända jag blivit glad över i denna releasen hittils har varit stavfelet på boxen

"Utforska en värd med oändliga möjligheter"

Låter som ett anatomispel...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

"Utforska en värd med oändliga möjligheter"

Låter som ett anatomispel...

Haha ja, vilken fantastisk värd! Så många hål och lemmar.

Konstigt, jag kan spela i min egen region men jag kan inte joina någon annans och ingen går med i min så jag vet inte om den inte syns eller om det bara är så att ingen vill spela i min fantastiska region ;).

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Medlem

Som vissa andra har sagt! Skriv under denna namninsamling för att EA skall ta bort "Always online" kravet på SimCity och framtida spel! Kanske det händer något...

https://www.change.org/petitions/electronic-arts-inc-remove-a...

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk

Lyckades installera och spela tutorial utan problem. Nöjer mig med det för tillfället.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan simcity 5 och simcity 4?
Förutom att det finns mer saker i fyran.

Permalänk
Medlem

Sparade spel,vart?

Hej. Kan någon kunnig tala om var man hittar sina städer. Körde 7 tim igår på så kallat singelplay för att lära mig spelet. Idag hittar jag inte städerna.Som jag har fattat av det jag läst & sett innan jag köpte spelet så sparas dom automatiskt. Ska man göra något särskillt när man avslutar? Har letat men hittar inte mina städer någonstans Någon hjälpsam själ därute?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Städerna sparas på EA's servrar så kan du inte hitta dem är de borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunde:

Vad är skillnaden mellan simcity 5 och simcity 4?
Förutom att det finns mer saker i fyran.

Alla kan spela 4an, när de vill och när det passar dem?

Skrivet av kyro2:

Hej. Kan någon kunnig tala om var man hittar sina städer. Körde 7 tim igår på så kallat singelplay för att lära mig spelet. Idag hittar jag inte städerna.Som jag har fattat av det jag läst & sett innan jag köpte spelet så sparas dom automatiskt. Ska man göra något särskillt när man avslutar? Har letat men hittar inte mina städer någonstans Någon hjälpsam själ därute?

Se till att logga in på samma server som du byggde städerna på. Från vad jag läste så sparas inte städer på någon annan server än den dem byggdes på.

Så spelade du på server 1, så finns städerna inte på server 2 & 3 etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyro2:

Hej. Kan någon kunnig tala om var man hittar sina städer. Körde 7 tim igår på så kallat singelplay för att lära mig spelet. Idag hittar jag inte städerna.Som jag har fattat av det jag läst & sett innan jag köpte spelet så sparas dom automatiskt. Ska man göra något särskillt när man avslutar? Har letat men hittar inte mina städer någonstans Någon hjälpsam själ därute?

Kom ihåg att du måste gå in på den server som du spelade din stad på, den sparas bara där och inte på övriga servrar. Så har jag tolkat informationen iaf, jag har ju själv inte kommit så långt att jag kunnat skapa en stad...

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Medlem

Funkar servrarna nu? hade planerat att köpa spelet, men det är ju inte jätteintressant när det inte funkar som det ska.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har kunnat spelat felfritt hela morgonen nu, dags att ta sig till jobbet

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Hej Hej, har en fråga till er här i simcity tråden, har letat och letat men jag hittar inte ett svar.
Hur gör man en airport? har spelat i flera timmar men det kommer aldrig fram...

Vart ska man ens titta?

Tack på förhand!

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaihai123:

Hej Hej, har en fråga till er här i simcity tråden, har letat och letat men jag hittar inte ett svar.
Hur gör man en airport? har spelat i flera timmar men det kommer aldrig fram...

Vart ska man ens titta?

Tack på förhand!

Vanlig regionell flygplats hittar du under transport och den internationella flygplatsen är ett så kallat superprojekt.
För flygplatsen så tror jag du behöver ha Department of Transportation på din City Hall.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.