Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Petttsson:

Jag använde mig av betan för NVIDIA GeForce Experience och lät detta program köra optimala inställningar för 660 tillsammans med BF3. Då hamnade de flesta inställningar på Ultra (inte alla) och uppmätt med Fraps ger det runt 60 FPS i 1980 x 1080

Då är det inte Ultra.

Säg inte att du kör utan MSAA och ändå påstår att du kör på Ultra. Då kör du på High och det är STOR skillnad.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Då är det inte Ultra.

Säg inte att du kör utan MSAA och ändå påstår att du kör på Ultra. Då kör du på High och det är STOR skillnad.

Får ursäkta mig. Kanske skulle vara mer tydlig på att det mesta står på Ultra, men absolut inte allt.

Visa signatur

CPU: i5 3570K [Antec 620 V4]| GPU: MSI GTX 770 4GB OC TwinFrozr | MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H |
PSU: be quite! L8 630W | RAM: Corsair Vengenace Quad 4x4Gb @ 1600Mhz | HDD: WD CG 2TB @ 5400RPM | SSD: Corsair Force 3 F120 120GB | LÅDA: FD Define Mini | SKÄRM: Dell S2340L

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Petttsson:

Får ursäkta mig. Kanske skulle vara mer tydlig på att det mesta står på Ultra, men absolut inte allt.

Ursäkten godtas. Överväg även att gå tillbaka och redigera ditt ursprungliga inlägg, så att ingen felaktigt tror att 660 maxar BF3.

Det spelar för övrigt ingen roll att "det mesta" står på Ultra. Det som spelar roll är vad som gör det. 4x MSAA och allt annat på High är mycket mer krävande än 0x MSAA och allt annat på Ultra.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Ursäkten godtas. Överväg även att gå tillbaka och redigera ditt ursprungliga inlägg, så att ingen felaktigt tror att 660 maxar BF3.

Det spelar för övrigt ingen roll att "det mesta" står på Ultra. Det som spelar roll är vad som gör det. 4x MSAA och allt annat på High är mycket mer krävande än 0x MSAA och allt annat på Ultra.

Nu är det så att kortet klarar av att maxa spelet, dock hur spelbart det blir är en annan diskussion

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Ursäkten godtas. Överväg även att gå tillbaka och redigera ditt ursprungliga inlägg, så att ingen felaktigt tror att 660 maxar BF3.

Det spelar för övrigt ingen roll att "det mesta" står på Ultra. Det som spelar roll är vad som gör det. 4x MSAA och allt annat på High är mycket mer krävande än 0x MSAA och allt annat på Ultra.

Sådär.

Nu när jag kollar nogare på inställningarna står de dock på 2x MSAA.
Om jag ändrar till 0x MSAA så höjs det till ~70 FPS.
Och när jag väljer Graphics Quality till Ultra med 4x MSAA ligger jag på ~50 FPS.
Ovan uppmätt med Fraps på Ziba Tower - Gun Master 24/24 p.

Visa signatur

CPU: i5 3570K [Antec 620 V4]| GPU: MSI GTX 770 4GB OC TwinFrozr | MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H |
PSU: be quite! L8 630W | RAM: Corsair Vengenace Quad 4x4Gb @ 1600Mhz | HDD: WD CG 2TB @ 5400RPM | SSD: Corsair Force 3 F120 120GB | LÅDA: FD Define Mini | SKÄRM: Dell S2340L

Permalänk
Medlem

Är lite för van vid att folk brukar länka 2GB versionen, som har DDR3... läste bara att det stod 7750 oavsett så är 7750 lite klent att spela på...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Tillbaks till ämnet nu grabbar/tjejer !

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Dovidteh:

Nu är det så att kortet klarar av att maxa spelet, dock hur spelbart det blir är en annan diskussion

Nej, det är inte en annan diskussion. Ordet "maxa" betyder ordagrant att konstant uppnå 60 fps eller mer med alla inställningar på det högsta som går. Det blir kaos om folk ska hålla på och hitta på egna definitioner. "Grafikkort X maxar spel Y" måste vara helt universellt, så att alla vet vad alla som skriver så menar.

Skrivet av Petttsson:

Sådär.

Nu när jag kollar nogare på inställningarna står de dock på 2x MSAA.
Om jag ändrar till 0x MSAA så höjs det till ~70 FPS.
Och när jag väljer Graphics Quality till Ultra med 4x MSAA ligger jag på ~50 FPS.
Ovan uppmätt med Fraps på Ziba Tower - Gun Master 24/24 p.

Man brukar mäta på stora banor med 64 spelare, för det är mer krävande.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petttsson:

Jag skulle välja ett 650Ti (typ http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1443747) med den budget du besitter istället för det 7850 som tidigare länkades pga sina 2GB grafikminne. Om du kan/vill gå över budget med någon extra hundring så skulle jag gå på ett 660 (typ http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1408211).

1920 x 1080

Sitter just nu på ett NVIDIA GeForce GTX 260 med en Intel i7 920 CPU och moderkortet är ett Gigabyte EX58-UD3R. Så min fråga är skulle detta kort passa i min burk?

Eller ska jag satsa på 7850 istället?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst pga korspostning, §3.3 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro