MSN Messenger försvinner i Mars 2013

Permalänk
Medlem

MSN Messenger försvinner i Mars 2013

R.I.P.

Kommer sakna mina vänner och alla roliga animerade ikoner jag har.

Permalänk
Medlem

blir väl konvertering till skype så dina vänner finns nog kvar fast på skype istället som klient

Visa signatur

i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W

Permalänk
Medlem

Kommer inte sakna det, tycker skype är mycket smidigare.

Permalänk
Medlem

Vem använder MSN när skype finns ? =O

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem

Trodde skype bara var till för videosamtal?

Kanske dags att göra den där rensningen bland "vänner" samt byta mailadress nu äntligen vid ett ev. byte då

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

MSN

Varför byta adress? Använd ditt gamla msn konto samt konvertera in ditt skype konto i samma! Du får valet vid installation!

Permalänk
Medlem

Dom är helt olika, skype är inte bättre på det MSN gör. Äpplen och päron.

MSN var kul innan Live 2009 kom, då kunde man köra cam och ljud separat, dvs starta cam utan att ringa upp med ljud.

Permalänk
Medlem

Jag saknar verkligen custom smilies i skype

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

Jag saknar verkligen custom smilies i skype

Skickades från m.sweclockers.com

Ja verkligen, skype-ikoner suger starkt.

Skrivet av reaperishere:

Vem använder MSN när skype finns ? =O

Varför äta pizza när det finns hamburgare?

Permalänk
Medlem

Gillade MSN för ett par år sedan men övergick till skype då det är enligt mig mycket bättre. Dock är skypes (likaså youtubes) nya design ful som stryk

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Varför byta adress? Använd ditt gamla msn konto samt konvertera in ditt skype konto i samma! Du får valet vid installation!

För att det är till en mailadress jag inte använder längre/tror inte den längre är länkad till den mailen som jag använder heller

EDiit: Eller missuppfattade jag totalt nu? Att skype går att använda mot dem som har MSN oxå? För mycket julmat i hjärnan för o fungera

Edit2: Nu fungerar hjärnan igen och jag använder numera skype istället för MSN, kommer nog fungera lika bra det är mitt första intryck

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

MSN störtdök när facebook blev för populärt. Däremot om man vill fortsätta ha en "chatt" tjänst så är det bara att köra med Instantbird som använder Mozilla Public License http://instantbird.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

För att det är till en mailadress jag inte använder längre/tror inte den längre är länkad till den mailen som jag använder heller

EDiit: Eller missuppfattade jag totalt nu? Att skype går att använda mot dem som har MSN oxå? För mycket julmat i hjärnan för o fungera

Edit2: Nu fungerar hjärnan igen och jag använder numera skype istället för MSN, kommer nog fungera lika bra det är mitt första intryck

Ja, de går alltså att logga in i Skype med ditt gamla MSN konto samt när du gör de importera allt i ditt nuvarande skypekonto. Info till alla som inte gjort de än pga att dom tror att dom förlorar alla msn kontakter osv. Du behåller alltså både skype och MSN kontakter!

Permalänk
Medlem

M$ tilt för att ingen bytt till skype
Blir mer chatt i steam/ts då

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Någon länk till källa?

Och ja RIP in piece MSN, done their job since i was a kid

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Varför äta pizza när det finns hamburgare?

enkelt, Pizza smakar bättre

Permalänk

Äntligen, Ska blir skönt att slippa MSN.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Inga egna animerade ikoner i nått annat chatprg. vad jag vet. :-/

Skrivet av CitroFrukten:

Äntligen, Ska blir skönt att slippa MSN.

Funkar inte uninstall, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Någon länk till källa?

Och ja RIP in piece MSN, done their job since i was a kid

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Live_Messenger

"On November 6, 2012, Microsoft announced that Windows Live Messenger will be retired in favor of Skype worldwide except mainland China. Users using Windows Live Messenger are able to merge their Microsoft account with their Skype account, allowing them to communicate with their Messenger contacts via the Skype clients. Users will have until the first quarter of 2013 to make the transition."

Permalänk
Medlem

Jag känner ingen som använder sig utav msn messenger nu för tiden så det kvittar. Tycker också att det är bra att det försvinner med tanke på hur trist det har funkat med olika operativsystem genom tiderna.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiV3Rt:

Jag känner ingen som använder sig utav msn messenger nu för tiden så det kvittar. Tycker också att det är bra att det försvinner med tanke på hur trist det har funkat med olika operativsystem genom tiderna.

Jo det har verkligen bara funkat som det ska i windows, alla andra klienter och plattformar har saknat det mesta man ville ha.

Yahoo messenger slutar med en massa funktioner nu Dec 15de, också.

Permalänk
Medlem

Visst använder jag ytterst sällan MSN numera, men tycker endå att det är synd att det försvinner, det har ju endå lixom "alltid" funnits där, även om man inte använt det..

Aja, skype fortsätter väll då!

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|