Den stora tråden om Kent

Permalänk

Den stora tråden om Kent

Hej!

Jag sökte och märkte att det inte fanns någon tråd om det här fantastiska bandet. Kent är ett band som funnits med mig under hela mitt liv. Första gången jag hörde dem var när min pappa lyssnade på skivan "Hagnesta Hill" på repeat när han satt hemma och jobbade med sina så kallade bärgningsbesked (Han är bärgare för Assistancekåren och det har blivit en del bärgningsbesked genom åren). Jag var kanske runt 10 år då och redan då insåg jag storheten i det här bandet. Efter det började jag lyssna in mig på dem och nu kan jag kalla mig ett stort fan. Har varit på flera konserter och känner att jag kan de flesta texterna. Mina favoritalbum är:

1. Hagnesta Hill (Såklart!)
2. Du & Jag Döden
3. Vapen & Ammunition (Det var här Kent började bli kända för medelsvensson, tycker fortfarande att det här albumet har många bangers).

Någon annan som har något roligt minne av och med Kent?

Permalänk
Medlem

När det kommer till Jocke Berg är min favorit kollaborationen I'll be Gone med Avicii. Dock är jag uppvuxen under EDM-eran så det är väl mer naturligt.

Visa signatur

Aorus Elite B550, Ryzen 7 5800X3D, Corsair Vengence cl16 32GB, Asus TUF 3080 Ti, Corsair RM850X, Arctic Liquid Freezer 280mm, Corsair 4000D Airflow

Permalänk
Medlem

jonas renkse är en av sveriges bästa vokalister och spelade in en cover på Dom andra nyligen. kanske nån som diggar

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Oj, jag trodde du fått en egen tråd @Kent

Jag började lyssna på riktigt strax innan de gick ut med att de skulle lägga ner. Lite trist just då men de har producerat mycket under åren också. Och favoriterna är från deras relativt äldre album dessutom. Framförallt Vapen och ammunition samt Du och jag döden som @LabradoodleLover också nämner.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anders190:

Oj, jag trodde du fått en egen tråd @Kent

Jag började lyssna på riktigt strax innan de gick ut med att de skulle lägga ner. Lite trist just då men de har producerat mycket under åren också. Och favoriterna är från deras relativt äldre album dessutom. Framförallt Vapen och ammunition samt Du och jag döden som @LabradoodleLover också nämner.

Förstår besvikelsen

On topic:
Hade precis flyttat till Sverige när Vapen och ammunition släpptes och det är typ enda albumet jag riktigt har lyssnat på. Dom andra, FF, kärleken väntar väcker ganska många minnen från den tiden.
Förstår att många gärna hade velat att Kent fanns kvar, men samtidigt är det alldeles för många bands/artister som fortsätter mjölka kon trots all inspiration, lusten att spela, rösten osv. har försvunnit för flera dekader sedan. Finns inget värre än att se sina gamla hjältar skippa svåra gitarrsolon eller låter publiken sjunga för att man inte klarar av et, i många fall, ganska enkelt vers

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...